Kun je bakpapier veilig gebruiken tussen een gietijzeren pan en een electrische kookplaat?

Ik las op internet dat je bakpapier kan gebruiken tussen een gietijzeren pan die niet is door geëmailleerd op de bodem en een inductie kookplaat, om krassen op de kookplaat te voorkomen. Ik vraag me af of je ook bakpapier kan gebruiken op een electrische kookplaat, omdat deze plaat warm wordt en een inductieplaat wordt niet warm.

een jaar geleden
in: Koken
3.4K
ronron1212
een jaar geleden
Inductie wordt echt wel warm

Antwoorden (2)

Het kán wel, maar je hebt dan wel slechtere warmte overdracht, omdat dat laagje bakpapier toch enigzins isoleert.
een jaar geleden
Dat is niet aan te raden. Als bakpapier boven een temperatuur van 220 graden wordt verhit, komen er schadelijke stoffen vrij.
een jaar geleden