Wat doe ik met de rest van de rollade?

Wij kregen als relatiegeschenk een rollade. Ik heb hem gebraden, maar hij was nogal sterk gekruid en wij zijn sowieso al niet zo van de rollade. Nu heb ik dus 2/3 van de rollade over en in de vriezer gedaan. Wat is nu een goede bestemming of idee voor de rest van die rollade? Weggooien vind ik niet kunnen en om nou een aangesneden gebraden rollade weg te geven is toch ook zo wat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.3K

Het beste antwoord

maak een lekkere vleessalade.
zo wordt de al te gekruide smaak ook wat verdund.
heerlijk met allerlei garnering er bij!
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

In dunne plakjes snijden en op brood doen,
of in een gerecht als bijv nasi verwerken,heb je meteen minder kruiden nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ zou ik ook zo doen
Als je een leger des heils in de buurt hebt kun je, je rollade daar naartoe brengen. Zij zijn vaak overal blij mee en vinden het echt niet erg dat de rollade die ze krijgen al aangesneden is. Als we net na een personeelsfeestje ook eten overhielden van het buffet brengen we het ook altijd daarnaartoe, zijn ze hartstikke blij mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou hem kunnen bewaren voor al je een keer veel visite hebt,
het is heerlijk om koud als hapje te eten, je snijdt hem dan gewoon in kleine stukjes.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in kleine blokjes, prikkertje er door.... zo tussen de kaas
wat lekker is..........
kook hem nog ff in een pan met ruim water en haal hem eruit en snijd hem in stukjes en terug doen in de pan met water.
2 blikjes geconcentreerde tomatenpuree erdoor roeren, 2 zakjes boeren soepgroentes, wat vermicelli erbij en evt een pot uitgelekte bruine bonen.
geen bouillontabletje bij doen want de rollade is dus gekruid, mocht het smaakloos zijn, dan natuurlijk wel doen of wat maggi gebruiken.
eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rollade kan ook heel goed door de nasi. In plaats van nasi-vlees, wat ook varkensvlees is.
13 jaar geleden
Maak er eens een lekkere ovenschotel van;

Neem een paar grote uien en fruit de gesneden uien in wat boter glazig.
Leg ze vervolgens op de bodem van een ingevette ovenschaal.
Leg daar de plakken rollade op of snijd ze in stukken.
Strijk daarover een laag aardappelpuree (uit een pakje of zelfgemaakt).
Bedek de schotel als laatste met perziken uit blik, die je in dunne schijfjes hebt gesneden.
Verwarm de schotel in een voorverwarmde oven van 180 graden C. ca. 45 min.

lekker is een saus erbij van een rest jus met het sap van de perziken, tomatenpuree en een klein scheutje ketjap. Met wat maizena binden tot sausdikte.
De saus kan op het bord erbij gegeven worden.

Zo wordt de kruidige smaak van het vlees een stuk minder
en heb je weer een compleet lekker maal.
amc
13 jaar geleden
Ik heb weleens suiker in plaats van zout gebruikt, ingevroren, daarna uit de vriezer gehaald, laten ontdooien, en afgespoeld met koud water, gezouten en gekruid, smaakte prima.

Alleen niet opnieuw invriezen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, ik dacht dat het in de eerste instantie om een vetrol om de buik ging! (;
Maar u heeft toch wel vrienden die het lusten? Met de toelichting die u geeft is het geen raar gebaar hoor.