Krijgen de pizza, en andere eten bezorgers die op scooters rijden nu gevaren geld? Of zal er minder besteld worden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Uit mijn ervaring (assistent-bedrijfsleider bij Domino's Pizza als bijbaantje) kan ik vertellen dat we bij hele erge sneeuwoverlast, zoals vandaag en gisteren, niet bezorgen. Wat logisch lijkt is dat er dan ook minder besteld wordt, maar dit blijkt niet waar te zijn. Op dagen als deze, staat de winkel altijd ramvol met mensen die af komen halen en draaien we soms zelfs een grotere omzet dan wanneer we wel bezorgen. Gevarengeld en al die zaken zijn bij ons niet aan de orde. De 'drivers' (bezorgers) tekenen bij aanname een contract waarin staat dat er niet wordt gereden als wij (de leiders) dat zeggen. Vallen is tevens op eigen risico. Deze regel is ingesteld omdat de gegeneraliseerde pizza-bezorger nogal, tsja, onoplettend rijdt.

Ze zullen geen gevarengeld krijgen want dat krijgt niemand die nu met de auto of fiets of brommer naar het werk moet.En minder bestellen denk ik ook niet want degene die hem besteld hoeft er zelf niet door heen als ze hem komen brengen.

Gisteren heb ik een pizza besteld. Normaal gesproken rekenen ze geen bezorgkosten, maar gisteren werd mij verteld dat ik 50 cent bezorgkosten moest betalen gezien de weersomstandigheden. Of het gevarengeld was weet ik niet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100