Kan je bevroren rauwe eieren alsnog bereiden?

Ik had laatst per ongeluk bevroren rauwe eieren, omdat deze tegen de achterkant van mijn koelkast aan stond. Ik heb ze weggegooid, maar even later vroeg ik mij af ik ze misschien nog had kunnen gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
17.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als bij mij in de koelkast eieren tegen de achterkant aan staan, worden ze nat. Als dat bij jou ook het geval is, kan je ze beter niet meer eten.
Als er vocht op eieren ligt, kunnen de bacteriën die in dat vocht liggen te groeien namelijk gewoon door de eierschil naar binnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij mij waren ze bevroren, niet nat. En als er bacteriën op groeien, dan lijkt het mij dat ze te lang in de koelkast staan..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waterdruppels die een week lang liggen, zitten helemaal vol met bacterieën, terwijl eieren echt wel een stuk langer dan dat bewaard kunnen blijven in de koelkast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, ik laat eieren toch echt geen week in de koelkast staan, ik wil niet graag ziek worden, maar goed...

Het beste antwoord

Je kunt de eieren altijd nog eten. Ik raad wel aan om ze nog even op temperatuur te laten komen. De koelkast bereikt niet zo'n lage temperatuur als de vriezer.
Je kunt er in ieder geval niet ziek van worden. Het doet hooguit wat met de smaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Alleen als de eierschalen heel zijn (niet gebarsten) kan je ze nog gebruiken. Leg ze dan om te ontdooien in een liter koud water met een eetlepel zout erin.
Amadea
12 jaar geleden
Reddie
12 jaar geleden
Waarom een liter? En vanwaar dat zout?
Amadea
12 jaar geleden
Zoals je misschien weet helpt zout om te ontdooien. En het helpt om te voorkomen dat de eierschaal barst.
Een liter omdat je dan de juiste verhouding hebt met een eetlepel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aha, dus je kan het ook halveren, en dan doe je gewoon een halve eetlepel. Of je doet de helft van de helft en dan een kwart eetlepel ... scheelt in elk geval nodeloos water. Wel een goeie tip!