Voor het hert is het heel erg ongezond.
Voor jouw is het net als ander vlees...

Toegevoegd na 53 seconden:
Argh, jou zonder w, shame on me :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een biefstuk is van een echt wild hert, dan is het i.i.g. beter voor je dan 'gekweekt' vlees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, het is prima vlees, en niet slechter of beter voor je dan ander vlees. Hooguit is het iets diervriendelijker, omdat het natuurlijk wel om het ultieme scharrelvlees gaat (hoewel het principe van jagen je dan weer kan tegenstaan), maar het vlees zelf is niks mis mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tenzij het uit een hertenkamp gejoept is.
Dat gebeurt nogal eens in deze tijd van het jaar.
niet on-gezonder dan ander vlees
het heeft wel een duidelijke smaak
daar moet je van houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het wel gezonder dan vlees uit de bioindustrie, tenminste als het gaat om een dier dat in het wild geleefd heeft en dus geen antibiotica door zijn eten heeft gekregen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het schijnt dat wild erg veel besmet is met hepatitis e

Wild kan besmet zijn met hepatitis E

BILTHOVEN - Wilde zwijnen en edelherten kunnen besmet zijn met het hepatitis E virus (HEV). Dat zei een projectleidster van het RIVM vandaag naar aanleiding van een bericht in Sp!its. Door het eten van rauw vlees van besmette dieren kunnen mensen het virus ook krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al jarenlang wordt er hertenvlees gegeten. Ik zie niet in dat dat minder goed zou zijn als ander vlees. Herten worden meestal in het wild geschoten. Zij hebben in ieder geval een "natuurlijk" leven geleid.

Je moet er van houden. Het heeft een specifieke smaak. Wel lekker met cranberries erbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, er is niets ongezonds aan een heerlijk hertenbiefstukje. Het enige waarvoor je moet oppassen is dat je geen hagel (kogeltje) doorbijt, dat is slecht voor je tanden!