Hoeveel duurder wordt taugé wanneer de 'wortel' verwijderd wordt?

Ik vraag me af of het mogelijk is om taugé 'schoon' te verkopen. In supermarkten wordt dit niet gedaan. Wordt de prijs dan hoger en zo ja hoeveel of is de taugé minder lang houdbaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wist niet eens dat er mensen waren die dat lekkere stukje wortel verwijderen :-)
rebecca
13 jaar geleden
ik ook niet heidi. vind ze zo goed genoeg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
same here, waarom zou je taugé überhaupt willen kortwieken? Net zoals andere kiemgroenten kun je het prima eten inclusief wortel.

Het beste antwoord

hoi daar,
met wortel of zonder wortel, de houdbaarheid is gewoon hetzelfde. de reden dat men het niet schoonmaakt is dat het veels te veel tijd in beslag neemt daarom eten sommigen tauge 'met' wortel.
ik heb nergens schone' tauge gezien. het zou dus logischerwijs wat duurder zijn..vergt veel handwerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is een hels karwei om van iedere spriet taugé de wortel te verwijderen. Dat moet namelijk handmatig gedaan worden anders plet je de groente. Dat is dus niet te betalen. Bovendien droogt het dan te snel uit.

Ik weet dat sommige Indische mensen het een voor een met de hand doen. Maar met wortel smaakt hij net zo lekker hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom de wortel verwijderen gewoon lekker roerbakken,
of vers bij het eten.Heb zelfs nog nooit gezien dat mijn vrouw de wortels verwijderd.Als de wortels verwijderd moeten worden is dat arbeidsintensief en zal de taugé een stuk duurder worden.