*
-6°C
geschikt voor het maken van ijsblokjes en het bewaren van diepvriesproducten gedurende enkele dagen.
**
-12°C
geschikt voor het bewaren van diepvriesprodukten gedurende een of twee weken, roomijs maximaal een dag.
***
-18°C
bewaren van diepvriesprodukten tot drie maanden, roomijs een maand.
****
-24 tot -40°C zelf invriezen mogelijk. De vriescapaciteit is afhankelijk van de inhoud van de vriesruimte en de haalbare invriestemperatuur.

Zie ook meer uitleg op onderstaande link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
completer kan bijna niet +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel duidelijk, dankjewel!

Andere antwoorden (3)

Boven -18°C is je voedsel maar 3 maanden goed. Minder dan -18°C zeggen ze dat je voedsel onbeperkt houdbaar is. Al twijfel ik toch aan "onbeperkt"... Lijkt me niet gezond...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je het zelf kunt instellen, is -18 graden de meest gekozen instelling. Wanneer je voedsel wilt invriezen, dan kun je de temperatuur tijdelijk lager zetten of vaak hebben vriezers een knopje (oranje lampje gaat dan aan) om tijdelijk meer vriescapaciteit te hebben. (Niet vergeten om weer terug te zetten, anders vreet het elektriciteit voor nix...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Min 18, maar meet het af en toe met een goede thermometer net zo als in de koelkast. Daar is het meer nodig omdat bovenin de temperatuur vaak aan de te hoge kant is.