Hoe heet zo'n stokje waarmee je beslag in een koekenpan uitsmeert?

Het is van hout, een soort T vorm stokje. Daarmee kun je het beslag makkelijker over de bodem van de pan uitsmeren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

beslagspreider, aldus deze site:
http://funfoods.nl/webshop.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ken niet de naam maar ik noem het beslag verdeler, ik gebruik ze voor de crepes

Toegevoegd na 2 minuten:
het is een beslagverdeler...lol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beslagverdeler op google afbeeldingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja of spreider, maar het komt op hetzelfde neer toch ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pannenkoeken...lekker.......
Steenuiltje
13 jaar geleden
Ooh ik leer hier nog wat!:)
Nog nóóóóit van zo'n ding gehoord en gezien al evenmin!
Is dat nodig voor pannenkoeken? Ik draai de koekenpan even goed rond en voila klaar is Kees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan ook maar hier smeer je t beslag mooi mee uit..ik gebruik het al jaren...
Da's een pannenkoekenbeslagharkje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jonge poesjes zijn altijd over enthousiast!
Zo'n ding heet een 'rateau à crêpes' in goed Nederlands. Kan er ook niks aan doen maar crêpes zijn nu eenmaal ook Frans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet te heet maken, anders krijg je inderdaad een creperend rollertje. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rateau is toch hark? heb ik dan toch( onbedoeld )gelijk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk, Moolkeesje. Beslagharkje, zou ik ook zeggen in het Nederlands maar dat klinkt nu eenmaal veel minder gastronomisch dan rateau à crèpes. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is waar Kees,maar voor de veel plompere pannenkoek is zo'n harkerige naam dan wel weer geschikt!
Zo als SPEKpannenkoek,daar past toch geen naam als rateau crêpes?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang die lekker dik en met een lik echte stroop geserveerd wordt hoor je mij niet klagen! Et pas du tout en Français! :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's waarom het gezegde luidt: Spreek je moers taal en in mijn geval is dat Zwols,daar gaat het van koppien en skötteltien.