Wat is het belangrijkste bij het koffie-zetten? om tot een heerlijke smaak te komen?

wil een nieuw apparaat kopen (met filterzakje) maar ben klein behuisd. Senseo vind ik niet erg lekker.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zelf hou ik ook niet van Senseo, ik heb een Braun (filter)koffiezetapparaat die lekkere koffie maakt, maar de lekkerste koffie vind ik toch de koffie die ik met de hand zet, gewoon een filter (met papieren filterzakje) en de gewenste maatschepjes koffie, op een thermoskan, een klein beetje kokend water opschenken zodat de koffie het water opzuigt, daarna steeds kleine beetjes kokend water opschenken tot de gewenste hoeveelheid. Het is wel wat werk maar absoluut de moeite waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Versheid koffiebonen/maling, goede koffiebonen, de druk tijdens het zetten en de temperatuur.

Alleen zit er geen druk tijdens het zetten met een filterzakje, het maakt dus echt niets uit welke je koopt. Ja, de temperatuur kan verschillen, maar of je dit merkt. Ik denk dat 90% van de mensen op GV het verschilt niet proeft.

Duurdere apparaten zijn constanter, die zetten koffie op een graad nauwkeurig.

Wat ik lekkere koffie vind is Nespresso, apparaten zijn goedkoop maar de koffie is (te) duur. Wel heel lekker.

De voordeligste optie op lange termijn is een bean-to-cup machine kopen. Je gooit er dus koffiebonen en water in, en er komt een kopje koffie uit.

Toegevoegd na 56 seconden:
Voordeligste optie is gewoon met filterzakje, maar als je twijfelt tussen nespresso en een bean to cup machine dan zou ik voor de tweede gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe jezelf een plezier en koop een Nespresso machine. De koffie is erg lekker en in 15 smaken en sterktes te koop, inclusief 2 soorten caffeine vrij.

Het is niet goedkoop koffie drinken, per cupje betaal je ongeveer 32 cent, maar dan heb je koffie die zich kan meten met goede espresso. Er zijn ook cupjes voor een grotere hoeveelheid koffie dan espresso. Die noemen ze de lungo's
paulus811
13 jaar geleden
Echt goeie koffie koop je bij kleinere winkels die zelf branden of de koffie betrekken van eveneens kleinere branderijen. Poosje geleden heb ik via een van de dagaanbieders op internet een Presso gekocht. Beetje design ding maar de espressootjes die ik ermee maak smaken uitstekend en het handmatige en uiterst simpele principe bevalt me ook wel. Er wordt een melkschuimertje bijgeleverd voor cappuccino.