Waarom krijgen veel mensen last van puisten na innamen proteïneshakes?

Ook van isolaat en hydrolaat waar geen suikers en vetten in zitten heb ik er last van

11 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
Drink je wel genoeg water?
naamlooss
11 jaar geleden
Pff, meer dan zat.
Ritsuka
11 jaar geleden
komt het puur door de proteine shakes? zijn ze weg als je de shakes weglaat en de rest van je eetschema hetzelfde?
heb je dit met elk merk?
naamlooss
11 jaar geleden
Het komt door shakes..
Ik gebruik nu Syntrax Nectar, waar ik dus puisten van krijg. Van Optimum Nutrition Gold Whey Standard had ik geen last van puisten. Heb ook BSN en andere isolaten gehad waar ik ook puisten van krijg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had bij Syntrax Nectar ook last van puisten, maar sinds kort gebruik ik whey perfection van B&F shop en heb helemaal geen last meer. Ligt aan de persoon en de reactie op de whey denk ik..
naamlooss
11 jaar geleden
Ik zie gelukkig de bodems van mijn poten Nectar. Ik ga binnenkort Isolaat Perfection proberen.

Het beste antwoord

Hallo,

Ik ben dan geen arts die het fijne ervan afweet maar ik kan je wel wat richtlijnen aanwijzen die jij dan verder kan uitpluizen.

Eiwitten bestaan in 7 types.

1: Melkeiwit.
2: Whey eiwit
3: Caseïne eiwit.
4: Concentrate eiwit.
5: Isolate eiwit.
6: Hydrolisaat eiwit.
7: Soja eiwit.

Elk type eiwit heeft een eigen snelheid van opname en verwerking in het lichaam met caseïne als langzaamste van allen circa 8 uur.

En hydrolisaat de snelste, binnen 2 minuten.

Een eiwit is in wezen een chemische binding van een hele keten aminozuren die gemaakt worden in de cellen van je lichaam, eigenlijk door het DNA in je cellen.

Elk aminozuur bepaald ieder een specifieke rol in je lichaam.

Dus als je eigenlijk kijkt naar welk type eiwit jou dit verschijnsel oplevert kan je die type al isoleren, ben je intolerant ervoor? of krijg je het in een overmaat? of is het een reactie van een binding in je lichaam dat protesteert zeg maar?

Dat kost onderzoek.

Succes,

Gr Gaelwyn