Door gevoelige darmen, krijgt ze van uitjes, diaree. Dietist; stop met uitjes, en dat helpt. Maar als ze de uitjes bakt,mag ze deze dan wel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

mijn vrouw heeft een darmziekte, als ze uien eet word ze direct ziek, ook gebakken uitjes , maar het vreemde is, als ze gedroogde uitjes eet heeft ze geen last, dus gebakken zou ik het maar niet proberen

Toegevoegd na 1 minuut:
en op de vorige antwoordgever te reageren, andere soorten uien maken bij haar niets uit, ze kan helemaal geen ui (vers of gebakken) verdragen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik zou het niet doen omdat het een uitje blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige stoffen zijn onder bepaalde omstandigheden veel heftiger dan onder andere. Ui is rauw duidelijk agressiever dan gebakken.
Mijn lichaam kan ook helemaal niet tegen rauwe ui en prei, maar als ze heel goed doorgebakken/gekookt zijn, vormen ze voor mij geen probleem.
Je zou het natuurlijk een keer kunnen proberen, zien wat voor effect het heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wie niet waagt wie niet wint. Een vriendin van mij heeft ziekte van kroon en heeft bijv bij de ene ontbijtkoek last van dr ziekte en bij de ander niet. Met gevoelige darmen is het heel lastig en zul je gewoon alles moeten proberen. Het is wel zo dat rauwe ui scherper smaakt. Je zou gebakken ui kunnen proberen, want die smaak is milder en dan gewoon een klein beetje proberen in combinatie op een hamburger ofzo en kijken hoe het valt! In ieder geval heel veel succes en sterkte!

Toegevoegd na 1 minuut:
zat nog even te denken, maar je kunt ook verschillende uitjes proberen. Bosui, rode ui, gewone ui enz misschien dat een van deze wel goed valt?!