Is mijn eetschema zo goed, wat kan ik aanpassen om beter op gewicht te blijven?

Ik wil graag weten of het eetschema dat ik momenteel volg goed is, ik heb zelf het idee dat ik te veel eet.
Ik zou graag wat tips willen wat ik kan verbeteren aan hoe ik nu eet, om beter op gewicht te blijven.

Ik ben 22 jaar, 1.80m en weeg momenteel 65 kg. Ik wil graag op dit gewicht blijven, een paar kilo er af is altijd leuk natuurlijk.
Ik sport meerdere keren in de week, 1 uur fitness (1-2x per week). 1 1/2 uur yoga (1x per week).
Ik fiets elke dag circa 20 minuten naar mijn werk.

Ontbijt (7.40 uur):
Kom Zonnatura Muesli met yoghurt en een beetje Brinta.

Koffiepauze (10 uur):
1 stuk fruit (meestal appel) en 1 boterham.

Lunch (12.30 uur):
2 Boterhammen.

Koffiepauze (15.00 uur):
1 stuk fruit (meestal appel) en 1 boterham.

Avondeten (18.00 uur):
Wat de pot schaft :P

Vaak tegen 20.00-20.30 uur nog een kleine snack, iets van stroopwafel, wat rozijntjes of cashewnoten (ongezouten).


Ik drink alleen water of thee. Ik probeer elke dag iets van 1,5 liter vocht binnen te krijgen.
Als broodbeleg heb ik boter met kaas of vleeswaren (verschilt wat er in huis is, meestal ham of kipfilet).

Toegevoegd na 3 dagen:
Ik snap het niet meer.
Op aanraden van een paar antwoorden nam ik de afgelopen paar dagen een extra boterham mee (5 totaal) en nog ontbijtkoek. (Zie reacties voor rest).

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat ziet er prima uit! En jij hoeft helemaal geen kilo's kwijt, jij bent prima op gewicht! Toegevoegd na 3 dagen: Na je uitbreiding over je buikpijn: Laat dat eens onderzoeken door je huisarts! Wie weet heb je wel een voedsel allergie of een maagzweer. Ga vooral niet meer eten als je hier geen behoefte aan hebt. Maar ontzeg jezelf ook niks als je lichaam aangeeft dat het voedsel nodig heeft. Op die manier moet het helemaal goed gaan!

ik zeg dat je goed en gezond bezig bent. zelf eet ik s morgens 2 broodjes en dan pas weer om half 1, dus niet om 10 uur en ik ben 35 jaar, 1.75 lang en weeg al jaaaaaaaaaaaaaaren 63 kg, zelfs na de geboorte van me dochtertje pas ik de kleren van voor de zwangerschap gewoon aan.

wat jij eet is goed. Lengte en gewicht is nu goed maar je moet niet meer afvallen. Als je vind dat je ergens nog wat overtallig vet hebt bv. Benen, buik. Kun je beter oefeningen doen om dat strakker te maken. Buikspieroefeningen of fietsen in de lucht. Krachttraining is ook goed. Je bent echt gezond bezig, je beweegt en eet goed, maar let er echt op dat je nog niet meer kilo's afvalt want dan klopt je bmi niet meer en ben je te licht.

Volgens mij ziet je menu er prima uit. Pin je echter niet teveel vast op hoeveelheden. Je lichaam geeft nl. zelf aan wanneer het voedsel nodig heeft. Eet voedzaam als je buikhonger hebt (een licht knijpend gevoel in je maag, niet "rammelen"). Veel mensen maken de "fout" door te gaan eten als ze "lekkere trek" hebben, zin in iets. Ze hebben dan geen buikhonger maar hoofdhonger (onrust). Het lichaam heeft al dat extra's niet nodig en slaat dit op als reserve (= vet). Als je eet als je buikhonger hebt zullen de voedingsstoffen (ook vet!) direct en efficient gebruikt worden. Als je naar je lichaam luistert en het goed en op tijd voedt, voel je je lekkerder en hoef je niet de hele dag te tellen en bij te houden wat je hebt gegeten. Het leeft een stuk relaxter! En af en toe "zondigen" mag dan best. Daar kom je echt niet van aan. Toegevoegd na 3 minuten: Voedzaam eten is bijv. volkorenproducten, groenten, fruit, vlees, melk, eieren, roomboter. Feitelijk alles wat zo min mogelijk door een fabriek is bewerkt en waar voedingsstoffen uitgehaald en/of (chemische) stoffen aan zijn toegevoegd.

oke je doe het niet goed in de ochtend . muesli met yoghurt meer niet en om 10u een eet je een stukje fruit, om 1230u boterhammetjes met mager vlees waren geen kip !1500u eet je weer een stuk fruit maar dan niet het zelfde je moet altijd 3 verschillede soorten fruit eten per dag geen boterham 1800u zou je een zo 2 kleine aard en veel groeten en klein stukje vlees en min 1 keer in de week vis eten en tussen de tijd van 20.00u en 20.30 zou ik een tomaat eten of komkommer eten kaas eten op brood is slecht je kan beter kaas apart eten minder vet is dat dan met brood er op eigenlijk zou je gewoon bij elke maaltijd water moeten drinken en als vleeswaren rookvlees rosbief e.c.t zo ik hoop dat je er wat mee kan doen aub

Mij vallen twee dingen op, maar vooraf dit: ik meen in het geheel niet dat je te zwaar bent. - je eet ongeveer om de elke drie uur. weet je zeker dat je dat nodig hebt? de kans is groot dat je dan meer binnenkrijgt dan je in die tijd verbrand en dat dat als vet opslaat. Op zich zou je met 3 maaltijden rond moeten kunnen komen - los van wat fruit. - kaas, vlees en noten zijn zware voedingsmiddelen. ze verteren vrij langzaam en omdat je na 3 uur alweer eet kan dit de opslag van vet bespoedigen. daarbij bevatten kaas en vlees dierlijke vetten die lastigeer zijn af te breken. maar volgens mij komt het met al je activiteiten wel goed...

Vraagje aan jou: Heb je het wel naar je zin op je werk? In een reactie las ik nl. dat je in het weekend minder eet en nergens last van hebt, dus als je echt ontspannen bent, terwijl je, volgens iedereen hier, door de week normaal eet en dan wel last hebt van honger en buikpijn. (Ik eet nl. zelf ook meer op het werk als ik iets moet doen wat ik minder leuk vind)

ik ben 178 cm en 108 kilo, als ik 65 kilo zou wegen zou ik ernstig ondergewicht hebben. Ik heb veel spiermassa en spieren zijn zwaarder als vet. ik zou niet eens 85 kilo willen wegen, is veelste slank voor mij! In jouw geval is 65 kilo ook behoorlijk mager.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100