Echte amandelspijs wordt van Gemalen amandelen en suiker gemaakt. Er zijn ook goedkopere varianten, namelijk die van peulvruchten zijn gemaakt. Je proeft wel het verschil.

Dus er kan een verschil zitten tussen spijs in een banketletter, kerststol of krentenbrood. Als er niet op staat of het van echte amandelen is gemaakt, dan kun je er van uitgaan dat het van peulvruchten is gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij moet het antwoord op je vraag nee zijn. In banketletter, krentenbrood of kerststol zit gewoon dezelfde amandelspijs. Zoals voorgaande beantwoorder al stelt, is er ook een goedkopere variant, maar deze kan ook weer gebruikt worden in zowel banketletter, krentenbrood en kerststol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amandelspijs is gemaakt van amandelen en suiker, soms met wat toegevoegde boter of ei.
Staat er bij de ingrediënten op het etiket Peulvruchten vermeld, dan heb je te maken met (deels) vervanging voor de -dure- amandelen.
In principe wordt overal, van kerstbrood tot gevulde speculaas, waar amandelspijs in verwerkt wordt, dezelfde spijs gebruikt. Overigens is marsepein ook gewoon gemaakt van amandelen en suiker, alleen zijn de amandelen hierin veel fijner gemalen. Je kan het makkelijk zelf maken trouwens.