Wil je reeds gekookte mosselen bewaren, dan moet je ze eerst uit de schelp halen. Bewaar ze niet langer dan twee dagen in de koelkast.
Gekookte mosselen kunnen goed ingevroren worden. Haal ze uit de schelp en doe ze in een diepvriesbakje met mosselwater, zorg dat de mosselen geheel onder water staan. Ingevroren zijn ze twee maanden houdbaar. Ingevroren mosselen moeten altijd in de koelkast ontdooid worden, haal ze dus ruim voor gebruik uit de vriezer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In azijn en in de koelkast zijn ze nog wel een paar dagen te bewaren ( moet wel genoeg azijn toevoegen aan het mosselwater)

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik zie soms grote potten in de frietkoten staan.....ik vermoed dat die daar langer dan drie dagen staan ?
Of er nog bewaarmiddel bij is zou ik eens moeten checken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik zie soms grote potten in de frietkoten staan.....ik vermoed dat die daar langer dan drie dagen staan ?
Of er nog bewaarmiddel bij is zou ik eens moeten checken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haal de mosselen uit de schelp, droog ze af met een schone doek of keukenpapier. Wentel ze door de bloem, dan door geklopt ei, en vervolgens door paneermeel. Vries ze los in, en je hebt een lekker snackje in de vriezer liggen. Als je ze wilt serveren, vooraf licht ontdooien en frituren. Met dipsausje er bij (of niet) heerlijk bij de borrel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ze zijn dan zeker 2 maanden of langer houdbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gekookte mosselen kan je prima invriezen, rauwe niet!
Haal ze eerst uit de schelp.Vries ze in in het kookvocht, dan blijven ze het sappigst en zacht van smaak. Eerst even het vocht proeven. Is het te zout, doe er dan wat witte wijn bij of water.
Na ontdooien kan je ze verwerken op een pizza, in een salade, kruiden, paneren en dan bakken en je kunt ze ook door de paella doen of een wokschotel. Ze zijn ook lekker in een ovenschaaltje met kruidenboter en geraspte kaas gegratineerd onder de grill.
Ze zijn diepgevroren ca. 3 maanden houdbaar.
amc