Een gigantisch groot bedrijf als Wavin recycled ook.
Hergebruiken van stoffen is niet altijd puur omdat het goed is voor het milieu, soms is het financieel voordeliger bijvoorbeeld door subsidies. En in sommige gevallen zijn subsidies helemaal niet nodig.

Toen Wavin begon met het hergebruiken van PVC buizen, wilden de mensen de buizen niet hebben. De buis was niet meer glimmend en hij zag er wat lelijker uit.
Wat deed Wavin toen? Wavin ging door met recyclen maar het buitenste laagje van de PVC was wel splinternieuw. Zo leek het dus een nieuwe buis terwijl het grootste deel hergebruikt materiaal was.

Er doen heel veel bedrijven aan recycling. Als je die allemaal moet opnoemen, dan ben je nog dagen bezig met lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Heel veel bedrijven doen al aan recycling bijv rankxerox al meer dan 10 jaar
13 jaar geleden
Elke willekeurige kringloopwinkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij als kringloop recyclen heel veel.
Neem een oude computerkast ,deze wordt helemaal gestript.
Harde schijven,processors,en printplaten worden allemaal gescheiden en gaan naar een verwerkingbedrijf.
Zelfs het afvalhout gaat naar een bedrijf waar er weer spaanplaat van wordt gemaakt.
Zelfs het afvalplastic mogen de mensen bij ons brengen zodra ze een zak vol hebben.
Wij persen dit in balen en dit gaat naar de recycling.