Welke broodje en welk soort vlees gebruikt McDonalds in haar hamburger?

En op welke manier wordt het vlees bereid?

Ik vind die hamburgers enorm lekker, en zou ze graag een keer zelf maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.7K

Het beste antwoord

Die hamburgers worden gemaakt van 100% rundvlees.
Voor mij mag je me voor een BigMac 's nachts ook uit mijn bed halen. ;-)
Maar of die hamburgers zèlf nou zo lekker zijn, dat vraag ik me af. Om dat uit te proberen, zou je eens zo'n MacDonalds hamburger moeten eten, zonder dat knapperige sla-blaadje, het verse broodje, en vooral zonder dat sausje. Want een hamburger zèlf heeft niet zo gek veel smaak.

Het lijkt mij, dat een zelfgemaakte hamburger, met een tartaartje of duits biefstukje, nog veel smakelijker is. Want hamburgers die je gewoon in de winkel koopt, smaken meestal ook gewoon naar niks, en moet je flink opleuken, om 'm smaak te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het rundvlees op onze broodjes Hamburger, Cheeseburger, Dubbele Cheeseburger, Big Mac, Quarterpounder en Big Tasty is gemaakt van 100% rundvlees. Het rundvlees van onze hamburgers is 100% rundvlees. Daar voegen we niets aan toe. Geen kleur-, geur- en smaakstoffen of conserveringsmiddelen. Alleen een snufje peper en zout. Het vlees komt van voornamelijk melkveeboerderijen uit Nederland, Duitsland, Italië en Oostenrijk.

Toegevoegd na 6 minuten:
Er wordt gebruik gemaakt van verse groente (waaronder het blaadje sla), tarwebrood, echte kaas én 100 procent rundvlees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het vlees zou 100% rundvlees moeten zijn, maar er zijn ook andere bronnen die dat weer tegespreken ...
maar lees deze link even..

http://www.mcspotlight.org/campaigns/translations/trans_hol.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit 100% runvlees in, Maar dat wil niet zeggen dat het volledig uit alleen runvlees bestaat. Er kan bv 20% ,100% rundvlees in zitten en verder andere spullen. (Smaakstoffen en bindmiddel e.d)
De broodjes worden in hun eigen fabriek gemaakt. Wat daar precies in zit weet ik niet.
Het vlees, wordt kort op de grilpan gedaan. In tussen maken ze de broodjes hamburger. Het enige wat er op gaat is ketchup, drie druppels mosterd uitjes en twee augurkstukjes. Meer is het niet. Een cheeseburger, is dat plus cheddarkaas. Een quarter pounder is in principe hetzelfde, maar dan met dikker vlees en verse uien,en 2 plakken cheddar.
Een big mac heeft een hele andere saus, waar ik de samenstelling niet van ken.

In de supermarkt verkopen ze ook van dat soort broodjes. Als je er dan op doet zoals hierboven , kom je met de smaak al een heel eind.

Toegevoegd na 3 minuten:
Runvlees=rundvlees

Toegevoegd na 20 minuten:
De uitjes van de gewone hamburger, zijn niet vers. Waardoor ze minder scherp zijn. Wat je kan doen is, ze heel klein snijden en een tijdje in het water leggen, dan lijkt het nog meer op de hb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hamburgerbroodjes zijn te koop bij oa Jumbo en AH.
Snij broodje door, en toast het op het snijvlak in een pan. (zonder boter)
Maak van rundergehakt een dunne platte schijf, groter dan het broodje.
Bestrooi met zout en peper, en bak zonder boter in een hete pan.
Met fijngehakt rauw uitje, mosterd, ketchup en plakjes augurk smaakt het als de gewone hamburger van MacD.
Met een dikkere schijf gehakt, ketchup, grofgehakte ui en een plakje cheddarkaas heb je een Quarterpounder.
Uitgebakken ontbijtspek: McBacon.
Big mac is moeilijk na te maken..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het vlees van de hamburgers is rundvlees met een vetpercentage van ongeveer 20%.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit een jaar of 8 bij een McVestiging gewerkt en kan garanderen dat het 100% rundvlees is dat er in zit.

Het vlees wordt bevroren op een grill gelegd, de bovenplaat van de grill gaat ook dicht en uit mijn hoofd duurt het voor een hamburger (dus ook voor cheeseburger en bigmac) 60-80 seconden voor de grill weer open gaat. Voor een quarterpouder is dat 120 seconden.
Er wordt geen vet toegevoegd aan de grill, het vlees wordt gebakken in het vet dat van de "patty" (het hamburgertje) afkomt.

De broodjes: Hamburger broodjes zijn gewoon witte bolletjes met een platte onderkant (bij quarterpounder en mc chickenbroodjes zit er sesamzaad op de bovenkant).

Big Mac broodjes zijn hogere broodjes die twee keer door midden gesneden zijn. Op deze broodjes zitten sesam zaadjes.

Verder ben ik het grotendeels eens met één van bovengenoemde antwoorden waarin gesteld wordt dat de echte smaak afkomstig is van de sausjes en dat de hamburger zelf niet veel smaak bevat.

Het enige dat er aan de hamburger zelf nog gebeurt na het bakken is dat er een peper en zoutmengsel over gestrooid wordt.

Wat betreft de "dressing" van de hamburger (en quarterpounder) die kun je in principe thuis ook namaken.
Op een hamburger/quarterpounder zitten een paar druppeltjes mosterd, een kwak ketchup, wat uien (bij quarter pounder echt verse uien, bij hamburgers van die geweekte gedroogde uitjes) daarnaast één (hamburger) of twee (quarterpounder) plakjes augurk.
Bij de quarter pounder gaan er dan nog twee plaatjes (cheddar) kaas over, één aan beide kanten van de "patty".