Waarom mag je geen aardappel of rijst bij het Paleodieet?

Immers zijn aardappels en rijst geen gefabriceerd voedsel maar ook oervoedsel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het paleodieet is gebaseerd op wat jagers/verzamelaars aten voordat landbouw werd uitgevonden. Landbouw is zo goed als synoniem met het verbouwen van koolhydraatrijke producten als tarwe, rijst, aardappels en mais. Die horen niet meer dan zeer mondjesmaat thuis in het paleodieet hoewel ‘mogen’ een kwestie is van je eigen keuze. Ik geef je hieronder de link van een paleoliefhebber die kritisch en af en toe met de nodige zelfspot met zijn hobby omgaat. Zeer lezenswaardig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De aardappel is in de tijd van de ontdekkingsreizen uit Zuid-Amerika geïmporteerd, dus die kenden mensen in de steentijd nog niet.

Blijkbaar aten mensen vroeger geen/weinig zetmeelproducten (zie link 2) en daarom komen die ook niet voor in het paleodieet.