Hoe(lang) kan ik zelfgemaakte spaghettisaus bewaren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
98.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het afgekoeld is en goed verpakt in de diepvries +/- 3 maanden. Afgekoeld en afgedekt in de koelkast max. 3 dagen!

Antwoorden (4)

Een paar dagen in de koelkasr,een paar maanden in de diepvriezer.
fremar
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Een paar is 2 dus 2 dagen, 2 maanden
Een maand of 3 in de vriezer en in de koelkast, goed afgedekt, net zo lang totdat hij niet meer goed ruikt, of er anders uitziet. Doordat het vet stolt, kan dat wel wat lichtere verkleuringen geven die geen kwaad kunnen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Laat de saus zo snel mogelijk afkoelen, doe hem daarna in een bak of diepvrieszak en sluit dit goed af, dan kan het in de vriezer of koelkast.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Afgedekt met voldoende tomaten en goed doorgekookt , in een koelkast die op 4 graden staat, zonder probleem 5 dagen.
Deze tijd is diverse malen uitgetest met goed gevolg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou zelfgemaakte spaghettisaus niet langer dan 3-4 dagen in de koelkast bewaren. Als je de saus langer wilt bewaren, kun je deze invriezen. Zorg ervoor dat de saus volledig is afgekoeld voordat je deze in de koelkast of vriezer bewaart, en gebruik altijd schone containers. Controleer de saus op tekenen van bederf voordat je deze opnieuw opwarmt.
een jaar geleden