wanneer kan je water drinken?

Wanneeris water goed of schoon genoeg om te kunnen drinken? en waarom is niet al het water dat?

Toegevoegd na 1 week:
hoe moet het gezuiverd worden voordat t schoon genoeg is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Wat is goed om te drinken als je het hebt gefilterd (als er bv. grond doorheen zit) en gekookt. het koken is om de bacteriën te doden.

Niet al het water wordt zo goed schoon gemaakt als het nederlandse kraanwater, puur vanwege het dat het geld kost om te zuiveren, waarom zou je dan geld uitgeven om water te zuiveren wat bv. wordt gebruikt voor het doorspoelen van het toilet.

leuk feitje: het nederlandse water wat je door de kraan krijgt moet aan meer 'zuiverheidsregels' voldoen dan bronwater wat je in de winkel koopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
Verdampt en gecondenseerd opgevangen water mag je als drinkbaar beschouwen :) dus koken, stoom opvangen en laten druppelen in een schone beker en drinken maar. Ook zijn er apparaatjes die volgens mij m.b.v. nanotechnologie water kunnen zuiveren, zo kan je dan met zo'n apparaatje gewoon uit de sloot drinken of zelfs urine, beweerd men, ik moet er niet aan denken, maar dat is volgens mij alleen psychisch. Over het algemeen geld dan idd al het niet natuur water in nl drinkbaar is dus ook het water uit je toiletpot mits deze schoongemaakt is :) en in het buitenland moet je echt uitkijken met drinken uit de kraan weet je het niet zeker altijd eerst koken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, inderdaad, urine wordt in de ruimtevaart gebruikt om (drink)water te recyclen, het is ook hier een kosten-reden, het kost te veel om honderden/duizenden liters water mee te nemen op zo'n reis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat jouw antwoord wel heel erg klopt. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt! Aan dit antwoord heb ik het meeste gehad!
U heeft mij heel erg geholpen.

Andere antwoorden (4)

In nederland kun je overal water drinken, ookal zou ik dat bv niet uit de sloot doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt water drinken als die zuiver is en drinkbaar natuurlijk .
Niet al het water is drinkbaar omdat het soms vervuild is.
Dit lijkt me logisch ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In slootwater kunnen bestrijdingsmiddelen zitten maar ziekten als cholera komen hier zo zelden voor dat je veel water incidenteel toch wel kan drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn vaak niet eens bacterien of vervuiling maar parasieten.

Wanneer hje uit de kraan drinkt van een vaak wat ouder gebouw of een kraan die weinig wordt gebruikt: altijd flink doorspoelen.

Het water kan flinke dosis koper gaan bevatten van de leidingen...