Ik ben even uitgekeken op het eten van brood. Wat is een gezond alternatief?

Ik eet altijd volkoren brood. Ik houd niet zo van wit brood, cruesli, muesli of cornflakes..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Krentenbollen en mueslibollen of mueslibrood zijn ook een goed alternatief.
Ik varieer met de lunch ook vaak met afbakbroodjes. Die heb je in zoveel soorten.
En ook al is het witbroodachtig. Wat ik ook erg lekker vind is tortillawraps met van alles te beleggen. Bijvoorbeeld met roomkaas/zalm/komkommer en dan oprollen. Of gewoon met wat kaas en ketchup en dan eventueel warm of koud. En pitahbrood met jam of kaas is ook erg smakelijk. Je hebt tegenwoordig ook tarwepita's en maaltijdpitah's.
De tortilla's en pita's kan je ook nog makkelijk meenemen als je weggaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ afbakbroodjes en mueslibollen, goed idee :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je!
Ik was toevallig afgelopen week ook aan de mueslibollen! Als aanrader kan ik je zeggen dat ze bij bakker Bart en bakkerij 't Stoepje het lekkerst zijn.
Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is toch ook brood?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar wel iets anders dan volkoren brood, boterhammen..

Andere antwoorden (17)

crackers, brinta, yoghurt met muesli
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb laatst weer eens roggebrood gekocht, heerlijk!
heel anders dan gewoon brood, en erg voedzaam.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ roggebrood vult ook goed :)
probeer is een stuk pizza te eten als ontbijt das verassend lekker en als je m zelf maakt dan kan je er op doen wat je lekker vind(s'morgens).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bord pap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje voor - van ander antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is vriendelijk, Bedankt!;-)
Roggebrood of beschuit is ook erg lekker. Of probeer eens geroosterd brood, het smaakt totaal anders.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor geroosterd brood :)
beschuitjes.. of geroosterd brood..
of alleen fruit..
of drinkfruit...
of drink yoghurt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rijst. Dat eten ze in heel veel landen s'morgens. Waarschijnlijk zijn ze daar ook wel op uitgekeken, maar er is niks anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En zo is dat.
Uitgekeken op brood, terwijl we tientallen zo niet honderden soorten brood hebben, en nog eens een veelvoud aan beleg ; vragensteller zou zich diep moeten schamen.
Je vertelt wat je niet lekker vindt... ik kan alleen antwoorden met wat ikzelf lekker en gezond vind:
basis: griekse yoghurt
toevoegingen (afhankelijk van stemming/tijd en behoefte):
- honing
- vers fruit (1 of meerdere soorten)
- kokos snippers
- handvol sultana's
- gebroken walnoten

zelfgemaakte smoothies (heel lekker en gezond, wel wat meer tijd nodig om te maken en je hebt een keukenmachine of smoothie maker nodig)

salades (als het niet om ontbijt gaat)

Hoop dat je hier ideeen uit kunt halen. Eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat vaker een warme maaltijd, soep?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een sesamcracker bijvoorbeeld, gezond en lekker :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn veel pappen, (of is het paps? ), met veel smaken. zoals rijste ,gorte, karnemelkse en havermoutpap.Ook kennen wij veel soorten vla en vlaai, keus genoeg om eens wat anders te proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat brood of andere graanproducten gewoon eens weg:

- Eén of twee gekookte eieren.
- Gebakken ei een plak echte Engelse bacon.
- Roomyoghurt met een halve avocado.
- Een paar lijnzaadpannenkoekjes.
- Gerookte kipfilet met een paar plakjes kaas, komkommer en reepjes paprika.
- Opgerolde plakjes boterhamworst met augurk.

Lijkt allemaal niet veel en dat is ook zo maar de kans is groot dat je er ruim voldoende aan hebt tot de volgende maaltijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smoothies, kan je maken zo als je wilt en is heel gezond.
Of een chia ontbijt ook heel gezond en voedzaam

2 eetlepels gemalen chia zaden

- ½ kopje havermout

- 1 theelepel zonnebloempitten

- ½ theelepel kaneel

- ½ theelepel gember (gemalen)

- zout, naar smaak toe te voegen

Bereidwijze:

Meng alle ingrediënten in een kom, en overgiet met kokend water. Zorg ervoor dat u goed roert, want de chia zaden hebben de gewoonte om samen te klitten. Roer gedurende enkele minuten tot u merkt dat alles wat dikker wordt. Snij gerust nog een banaan in stukjes of voeg wat gedroogd fruit toe, indien u wenst.

of knäckebrod, beschuit etcc (-;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amaranthpap! Heerlijk en dit kan zoet zijn (van rozijnen of honing) maar zelfs hartig lekker met een schepje sambal of mosterd. Dit is wel een soort pap waar je even aan moet wennen, maar ik maak het regelmatig.
Een waardevol ontbijt/lunch!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
* pannenkoeken(volkoren) met een zoete(ontbijt) of een hartige(lunch) vulling,
* Yoghurt of kwark met tutti frutti(ontbijt),
* Knapperige taco's met rulgebakken gehakt(lekker pittig gekruid),ijsbergsla,tomaat,komkommer,ringetjes lente-ui ,zure room en geraspte kaas,
* Pasteitje met ragout,
* Bagel met gerookte zalm en zure room,
* Zelfgemaakte "gezonde"hamburger (tartaartje grillen) op een volkoren broodje met veel verse groenten,
* Of bak zelf een lekkere kaas-uien plaattaart.Neem daarvoor pizzadeeg uit de koeling van de supermarkt.Rol dat uit tot de grootte van de (met bakpapier beklede) bakplaat van je oven (verwarm deze alvast voor op 200 graden C) en leg het deeg daarop.Besmeer met creme fraîche,beleg met rode en witte uiringen,ringetjes lente-ui ,reepjes ontbijtspek of bacon,geraspte kaas en (als je ervan houdt) verkruimelde gorgonzola.Bak in de het midden van de voorverwarmde oven gedurende 10 minuutjes.Snij in stukken en vries zonodig een deel(apart verpakt) in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo,

Misschien is yoghurt met gezonde voeding zoals Herbalife formule 1 een optie, beter voor je suikerspiegel en geeft energie. En 52 voedingsstoffen.
Het vult je lichaam goed met de juiste eiwitten waardoor je beter verzadigd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pannenkoeken van meergranen meel. of van die wentelteefjes, poffertjes ,tostie s ciabatta( italiaans brood) turks brood misschien? een wrap is ook wel lekker of een quiche( tartige taart) kwark is ook een gezond alternatief. en als t je om de koolhydraten gaat kun je ook een banaan eten of soep met een beschuitje. of pasta (lekkere bolognese saus erbij.)