Breekt een goedkoop wijnglas eerder dan een duur wijnglas?

Misschien ligt het aan mezelf, maar als ik goedkope wijnglazen afwas, breekt er altijd wel een, waardoor ik een hekel heb gekregen deze te gebruiken. Zou dit anders zijn met glazen waar meer voor betaald wordt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, het is eerder andersom. Dure wijnglazen zijn vaak van zeer dun kristal. Daardoor zijn ze mooier, maar breken ze wel makkelijker. Goedkope glazen zijn vaak van dikker, gewoon glas. Ze zijn daardoor ook steviger.
bamibal