Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie kan mij vertellen welke stof er in een banaan zit waardoor ik moet hoesten? rare is dat ik het ook heb bij een bananensnoepje en bananendanoontje!

Toegevoegd na 16 minuten:
Dat je allergisch voor Banaan kan zijn snap ik maar het rare is; welke stof zit er dan in zowel banaan, bananensnoepjes en danoontje banaan. Van allen ga ik na doorslikken product hoesten. Gekke is ook dat 2 van mijn 3 kinderen hetzelfde hebben! Het is geen vervelend probleem maar ben wel heel nieuwsgierig A) hoe dat kan, B) welke stof het dan om gaat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet natuurlijk wel eerst kauwen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk sowieso een allergische reactie... Maar waartegen?? -.-

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

w.s. ben je gewoon allergisch voor bananen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de gewone banaan: de schil
Bij het bananenssnoepje: het folietje
Bij een bananendanoontje: het plastic bekertje.

Of je hebt een voedselallergie...

:-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in een banaan zitten ongeveer 20-25 gr koolhydraten,1,2 gr eiwit,0,2 gr vet,0,4 gr vezels,
verder vitamine c,kalium,selenium,tryptofaan en magnesium misschien heb je een allergie op een van deze stoffen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In banaan zit selenium en ik denk dat je daarop reageert.
Het komt vaker voor dat mensen gaan hoesten door selenium. Ook prikkelende slijmvliezen kan er door ontstaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bananen zitten overigens vol met bestrijdingsmiddelen. Het kan ook zijn dat je daarop reageert.

Probeer eens biologische bananen. Als dat goed gaat, dan weet je ook dat het niet aan selenium ligt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent denk ik allergisch voor bananen. Koop eens andere soort bananen. Misschien is het dan minder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding