Wie kan mij vertellen welke stof er in een banaan zit waardoor ik moet hoesten? rare is dat ik het ook heb bij een bananensnoepje en bananendanoontje!

Toegevoegd na 16 minuten:
Dat je allergisch voor Banaan kan zijn snap ik maar het rare is; welke stof zit er dan in zowel banaan, bananensnoepjes en danoontje banaan. Van allen ga ik na doorslikken product hoesten. Gekke is ook dat 2 van mijn 3 kinderen hetzelfde hebben! Het is geen vervelend probleem maar ben wel heel nieuwsgierig A) hoe dat kan, B) welke stof het dan om gaat.

Weet jij het antwoord?

/2500

w.s. ben je gewoon allergisch voor bananen.

Bij de gewone banaan: de schil Bij het bananenssnoepje: het folietje Bij een bananendanoontje: het plastic bekertje. Of je hebt een voedselallergie... :-)

in een banaan zitten ongeveer 20-25 gr koolhydraten,1,2 gr eiwit,0,2 gr vet,0,4 gr vezels, verder vitamine c,kalium,selenium,tryptofaan en magnesium misschien heb je een allergie op een van deze stoffen.

In banaan zit selenium en ik denk dat je daarop reageert. Het komt vaker voor dat mensen gaan hoesten door selenium. Ook prikkelende slijmvliezen kan er door ontstaan. Toegevoegd na 2 minuten: Bananen zitten overigens vol met bestrijdingsmiddelen. Het kan ook zijn dat je daarop reageert. Probeer eens biologische bananen. Als dat goed gaat, dan weet je ook dat het niet aan selenium ligt.

Je bent denk ik allergisch voor bananen. Koop eens andere soort bananen. Misschien is het dan minder.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100