Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je likeur toevoegt aan je taart, wordt hij dan lichter of niet?

Vulling is een mengsel van opgeklopte slagroom met chocolade.
Volgens recept was wat koffielikeur erbij geweldig, maar die hadden ze niet in de winkel, dus maar niet gedaan. Nu besef ik net dat de taart waarschijnlijk veel zwaarder zal zijn.. klopt dat?

een maand geleden
in: Koken
779
Antoni
een maand geleden
Leuke vraag. Ik heb een vermoeden over een antwoord, maar schrijf even niks. Ben benieuwd wie er met een (natuurkundige of gastronomische) argumentatie iets over kan zeggen.
Amadea
een maand geleden
Een glaasje koffielikeur erbij drinken is natuurlijk wel anders dan likeur in de taartvulling verwerken.
ronron1212
een maand geleden
De likeur voegt alleen maar een smaakje toe.
teusvh
een maand geleden
Wat bedoel je met lichter?
Minder kilo's?
Minder calorieën?
Grotere luchtbellen in je taart?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik denk dat je bedoelt dat de vulling luchtiger zal zijn met die likeur erbij. Ik denk dat dat ene glaasje niet zoveel uit zal maken. Wat meer vocht kan de slagroom wat dunner maken, waardoor hij wat minder machtig lijkt Als je de volgende keer die taart nog eens maakt en geen likeur wilt gebruiken kun je voor de smaak ook een klein kopje sterke koffie toevoegen
(Lees meer...)
anneliez
een maand geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding