Moet je bospeen bewaren met of zonder loof

ik hoor verschillende adviezen. En beter in plastic of liever zonder?

amigo
13 jaar geleden
14.8K

Het beste antwoord

Bospeentjes hebben geen loof nodig om goed te blijven. Behalve dat het water verdampt, geeft het een berg rommel in de koelkast.

http://www.xquis.com/xquis/warenkennis/84/wortel.html zegt:
Wortelen bewaart u het best op een koele plaats of in de koelkast. Busselwortelen zijn tot 5 dagen houdbaar als u ze in een plastic zak in de groentela van de koelkast bewaart. Winterwortelen zijn ongeveer 8 weken houdbaar in de groentela in de koelkast. Bewaar wortelen echter niet bij fruit of groenten die veel ethyleen produceren, zoals peren, appels en aardappels, omdat ze daardoor snel oud en bitter worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

bospeen bewaar je het best met loof, in een vochtige theedoek gedraaid.
13 jaar geleden
Je kunt het beste het loof van de wortels afhalen, dan kun je ze makkelijk twee weken bewaren (loof wordt snotterig). Als je kiest voor een plastic zak, dan gaten erin maken zodat het vocht weg kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder loof. Het loof trekt de wortel leeg.
De wortelen blijven nog langer fris, als je ze in koud water zet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of voordat je ze wilt gebruiken een tijdje in koud water zetten, pept ze ook weer flink op (iig de knapperigheid).