Hoe kom ik zonder kunstgrepen gestaag weer wat aan.... (gewicht)???

Na meermalen langdurig in het ziekenhuis gelegen te hebben ben ik ongewenst 8 kilo kwijt ik heb nu een BMI van 18.1 en wil en moet echt weer aan komen. Ik eet s ochtends een boterham s'middags twee en s avonds een gewone warme maaltijd. Heeft iemand een paar tips?????

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Maak vooral niet de fout om nu te proberen heel veel vette dingen te gaan eten, ten eerste zal dat niet echt helpen en ten tweede bevatten deze vaak verkeerde vetten. Probeer ietsje meer van de verantwoorde dingen te eten. Wanneer je wit brood eet, vervang dit dan door volkoren. Je eet 's ochtends 1 boterham probeer hier iets meer van te maken door er bv een beschuitje bij te nemen of een cracker. Wellicht lukt het je dan over een poosje om er 2 boterhammen van te maken. Hetzelfde kan je met je lunch doen. Schep voor je avondeten iets meer op dan normaal. En eet lekker pasta's enzo. Kan je ook een lekkere salade bijmaken... dit eet je vaak makkelijk erbij weg en alle beetjes helpen! Ik weet niet of het fysiek mogelijk is maar anders kan je ook nog een beetje gaan sporten, zo vraagt het lichaam om meer energie waardoor je waarschijnlijk iets meer gaat eten en bovendien vaart je lichaam er wel bij! Succes!

Probeer buiten je 3 maaltijden ook nog 2 tussendoortjes te eten. Verder kan je zoveel mogelijk volle producten eten, zoals roomboter op je boterham (dus geen margarine) en volle yoghurt, volle melk.

Als je 's morgens slechts één boterham eet en 's middags slechts twee - en verder niks: dan is dat bijzonder weinig! Het is echt geen kunstgreep als je dan meer gaat eten!

Overgewicht komt voor een belangrijk deel door een ongezond eetpatroon (te veel, te vet, te geraffineerd, te zoet etc.) maar dat betekent niet dat je gezond bezig bent als ondergewicht te lijf moet gaan met een dergelijke voeding. Hoogstwaarschijnlijk ben je niet alleen vet maar ook spierweefsel kwijtgeraakt door te weinig lichaamsbeweging tijdens je opname. In die richting moet je de oplossing zoeken. Ga fietsen, wandelen en doe er wat simpele fitness bij als je dat leuk vindt. Verder drie volwaardige maaltijden per dag en wat extra eiwitten in de vorm van een stukje kaas, worst en wat noten tussendoor. Toegevoegd na 59 minuten: Iedere dag een ei is ook een prima aanvulling op je voeding. Het is hoogwaardig eiwit en je cholesterol stijgt er niet van, in tegenstelling tot wat je nog vaak hoort beweren.

Ik lees in je vraag niets over fruit. Als je bij iedere maaltijd wat fruit toevoegt, krijg je op een gezonde manier ook meer calorieën binnen. Verder staat hierboven goed advies over het binnenkrijgen van eiwitten en indien mogelijk meer bewegen. Je spieren zullen ook opbouw nodig hebben.

Om je spieren weer op peil te krijgen is zwemmen wellicht een goede optie. Je gebruikt hierbij al je spieren. En meestal heb je na afloop een behoorlijke eetlust. Zou bouw je tegelijkertijd spiermassa op en neemt je lichaamsgewicht weer toe.

Je kan een hollywoordmethode toepassen. Acteurs doen dit als ze heel snel willen aankomen voor een rol, maar doe dit met mate want dit is niet erg gezond. En de methode: roomijs smelten in de magnetron en opdrinken. Alleen doen als je wanhopig bent, want het kan niet gezond zijn :P En verder meer maaltijden! als je niet zo'n zin hebt om veel te eten, kan je ook de hele dag door tussendoortjes nemen, ik heb het hier wel over iets gezonds als boterham of fruit. Probeer ook eens vettig en gezond eten, zoals vette vis. Dat kan wel eens goed werken. Succes!

Je kan naast die boterham 's ochtends, een shake maken: bijv. banaan, melk en yoghurt. Je krijgt het makkelijker weg omdat het vloeibaar is en extra vezels dankzij de banaan. Ik ken het probleem, heel frustrerend. Ik ben naar een diëtiste gegaan via de huisarts. Dat heeft goed geholpen. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100