Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zou je kunnen leven op enkel voedingsuppelementen?

Ik begrijp dat het verteren van voedsel ook je spijsverteringskanaal prikkelt en op gang houdt.
Wat zou nu het gevolg zijn als je uitgebalanceerde vitamine/mineralentabletten, kortom alles wat je lichaam behoeft betreft voedingsstoffen, tot je neemt, maar geen vast voedsel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
896
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien stuur je aan op het idee dat met het vervangen van voedsel door voedingssupplementen ook ontlasting veel minder tot bijna afwezig zou zijn.
Dat is in ieder geval wat ik als eerste dacht bij deze vraag.
Ik kende iemand die claimde alleen van de lucht te leven , en een appel per dag. Ik kan het me niet voorstellen dat het kan .
Wel is een Indiase man getest die in ieder geval twee weken niet zou hebben gegeten en gedronken. Kijken of ik de link kan vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://abcnews.go.com/Health/International/man-eat-drink/story?id=10787036

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik moet bij jouw vraag denken aan de kunstmest die planten krijgen, daarin zit alleen de voedingsstoffen die ze in de fabriek er in gedaan hebben.
In organische mest zitten veel meer verschillende voedingstoffen en sporenelementen, te vergelijken met ons eigen voedsel.
Door de organische mest krijgen de planten alles wat ze nodig hebben, wat ze niet kunnen gebruiken gaat de grond weer in.
Terug naar jouw vraag, meen ik wel eens gehoord te hebben dat er pilletjes bestaan waar alle nodige voedingsstoffen in zitten, want daar gaat het eigenlijk om, de rest zijn ballaststoffen, of stoffen die we niet kunnen of hoeven te gebruiken.
Indien deze stoffen in een drankje gedaan worden, dan heb je drinken en 'voedsel' tegelijk.
Een soort energie drankje zeg maar, want ook dat is een drankje met voedingsstoffen ( mineralen).
Dus ja, ik denk dat het wel kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Koolhydraten, eiwit en vetten zijn ook essentiele voedingsstofffen; je kunt niet zonder.
Deze zijn nodig als basis van o.a. spierweefsels en voor de levering van energie.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Je bedoelt: als alles wat je naar binnen werkt al in de maag en darmen volledig wordt opgenomen?
Zeker weten doe ik het niet, maar ik kan me voorstellen dat op een bepaald moment bijvoorbeeld je endeldarm gaat verkleven en dat dat problemen geeft.
Ik zou het in elk geval niet uitproberen ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een man in india, die overleeft zonder eten en drinken. Dus het antwoord op jouw vraag is dan ook zeer zeker: "Ja".

http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar/2010/05/indier_leeft_zonder_eten_en_dr.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, als je onder supplementen ook aminozuren, koolhydraten en vetzuren verstaat. Het is verkrijgbaar onder de naam merknaam Vivonex. Vroeger noemden we het 'astronautenvoeding'. Het bestaat zeker al een jaar of veertig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding