waarom val ik niet af?

ik eet zo'n 900 kcal. per dag en ik val niks af.
moet ik nu nog minder gaan eten????
ik wandel 2 uur per dag.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je lichaam heeft in rust per dag een bepaalde hoeveelheid calorieën nodig om gezond en in leven te blijven. Voor een gemiddelde vrouw met een gezond gewicht is dat om en nabij de 1600 ; daar mag je dus NOOIT onder gaan zitten. Sterker nog, zodra je van plan bent op een dag te bewegen, heb je al meer nodig. Je kunt wel tijdelijk iets minder innemen dan je nodig hebt, maar dit is echt TE, en buitengewoon ongezond. Vermoedelijk BEN je al op een gezond of zelfs ongezond laag gewicht. Dan kun je lijnen wat je wil, maar je lichaam zal iedere calorie die het binnenkrijgt met hand en tand verdedigen, je stofwisseling op een lager pitje zetten (met kwalijke gevolgen op de lange termijn en risico op blijvende schade aan organen) en er DEFINITIEF voor zorgen dat je minder calorieën verbrand in rust. Ga je daarna weer normaal eten, dan zul je aankomen, en steeds méér dan de vorige keer bij dezelfde voedsel-inname ; het zogenaamde jojo-effect. Stop hier dus ONMIDDELLIJK mee, ga gewoon minimaal (!!) 1800 calorieën per dag eten, nog liever 2000, en blijf gewoon lekker wandelen, maar dan wel met voldoende brandstof in je tankje. Je moet in elk geval ABSOLUUT niet minder gaan eten. Wel kun je wat meer of wat actiever gaan bewegen - mits je je lichaam voorziet van voldoende brandstof, en voldoende eiwitten om beschadigde spieren te herstellen en nieuw spierweefsel op te bouwen. Nu pleeg je roofbouw op je lichaam ; niet afvallen is dan zo ongeveer de minste van je problemen.

Je valt niet af doordat je juist te WEINIG eet. Je lichaam gaat in de spaarstand. Zorg dat je voldoende en gezond eet!

Het beste is 7x per dag te eten, kleine porties.. Waarschijnlijk krijg je te weing callorien binnen om af te vallen, misschien moet je juist meer eten.

900 calorieen wil nog niet zeggen dat dat gezond eten is. Drink vooral voldoende (water of caloriearm drinken) en eet veel groente en fruit. Blijf bewegen en je mag best wat minder calorieen maar 900 calorieen eten en er 1000 wegsporten helpt natuurlijk niet, zo verbrand je meer dan je inneemt en gaat je lichaam ergens anders wat vandaan plukken om te verbranden. 1500 calorieen is ongeveer het minste voor een vrouw om op een dag te mogen eten.

Veel mensen die willen afvallen, slaan hun ontbijt over. Maar juist dat ontbijt is juist erg belangrijk om je stofwisseling op gang te brengen! Als je later op de dag pas gaat eten, heeft je lichaam de neiging het voedsel op te gaan slaan.

Het kan zijn dat je verkeerd begint. Om af te vallen moet je de verbrandingsmotor starten, d.w.z. begin met de meeste calorieën tijdens het ontbijt, eet tussen de middag iets minder en "s avonds het allerminste. Drink tussendoor veel water en als je trek krijgt tussendoor kun je wat fruit of een cracker erbij nemen. 900 kcal is niet veel maar als je een zittende baan hebt is het wel te doen. Zelf heb ik het ooit 2 jaar volgehouden en ben 24 kilo afgevallen en omdat ik er 2 jaar over heb gedaan, heb ik nooit meer hoeven lijnen. Succes ermee.

Ik raad je de boek van Gillian Mckeith aan: wat je eet ben jezelf. Je hoeft jezelf niet uit te hongeren en je leert wat goed is voor je lichaam en niet. Je kan veel eten, maar je moet weten wat, want van groente en fruit wordt je echt niet dik.

Zeker niet minder gaan eten! Het kan zijn dat je lichaam even 'op adem' moet komen. Bij ieder dieet komt er wel een moment dat het afvallen even stopt. Dan is het verstandig om gewoon af te wachten en verder te gaan met je dieet. Je zult zien dat na enkele dagen het afvallen terug begint. Het beste is ook om je maar één keer in de week te wegen. Dan heb je zo geen last van die kleine 'stopjes' of schommelingen in je gewicht. Dan zie je het resultaat van een hele week en dat geeft dan weer moed :)

Diëten zijn een ramp, je denkt dan de hele tijd aan eten. Zoals elders al gemeld: volg gewoon een paar voedingsregels die mij ook hebben geholpen: - Eet 's ochtends een uitgebreid en voedzaam ontbijt (eieren, volkorenbrood, worst, maar ook fruit). - Eet altijd bewust! Eet dus altijd aan tafel. Eet niet voor de tv, aan de computer of tijdens het autorijden, en lees niet tijdens het eten. - Vermijd zoetigheden, want daar krijg je honger van. Vermijd ook zoetstoffen (worden in de varkensfokkerij gebruikt). - Vermijd lichte koolhydraten (pizza, pasta, chips, ketchup) en vermijd alle snacks. - Drink veel water (vult de maag en vertraagt de spijsvertering). - Eet rood fruit en rode groente (liefst rauw, dat is beter voor de spijsvertering). - Minder voorbewerkt voedsel (bijvoorbeeld volkoren zuurdesembrood) is beter dan voorbewerkt voedsel (zoals witbrood). Je zult je fantastisch voelen, niet alleen omdat je gewicht verliest, maar ook omdat je, als je deze regels volgt, gezond eet en veel beweegt. Bovendien heeft het een positief effect op je darmflora.

ik probeer ook weinig te eten maar ik heb niet het gevoel dat het helpt.... misschien moet je op een sport Bv: dansen zwemmen paardrijden en met traplopen val je ook snel af

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100