Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar vindt ik betrouwbare informatie over een dieet (zie toelichting)?

Waar vindt ik een betrouwbaar dieet, waarmee ik minstens rond de 20kg lichaamsgewicht kwijtraak en waarmee het wegblijft?

Het dieet moet daarnaast geschikt zijn om jichtaanvallen te voorkomen.

Bestaat een dergelijke combinatie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
960

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Hij een diëtist, en die wordt tot een x aantal afspraken ook nog vergoed.

Ga naar je huisarts en laat je doorverwijzen.

Toegevoegd na 12 seconden:
Hij = Bij
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed dat je inmiddels bevestigd hebt gekregen dat je aan jicht lijdt, maar geen tips hebt ontvangen over een eventueel te volgen dieet.
Hier zijn 2 sites die een jichtdieet weergeven:
http://www.dietenlijst.nl/dieten/jichtdieet/
http://www.gezondheidsplein.nl/topic/415/Jichtdieet.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dan toch aan een dieet moet dan maar liever twee kwalen tegelijkertijd aanpakken? Ik denk dat ik het een combinatie van koolhydraat- en purinebeperkt zou proberen. Poosje geleden www.jicht.nl ontdekt. Veel informatie door een ervaringsdeskundige. Afvallen hangt voor een deel af van de oorzaken van je overgewicht. Zijn dat geraffineerde koolhydraten dan is een koolhydraatbeperkte methode te overwegen. Het zal wat creativiteit kosten om die twee te combineren maar ik denk dat je het te doen is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het sonja bakkeren is een goede manier om veel af te vallen, maar je moet niet vergeten dat als je op dieet bent en je vind dat je genoeg kilo's kwijt geraakt ben je niet moet denken dat je gewoon niet meer gezond hoeft te leven enz. je moet dan wel je levens stijl aanpassen anders heeft het helemaal geen zin op op dieet te gaan, omdat als je klaar bent met het dieet de kilo's er weer aan vliegen, dus blijf na je dieet doorgaan met een gezonde levens stijl.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding