Is het mogelijk 1,5 jaar lang iedere dag een heel krat bier te drinken zonder te komen overlijden?

Ja ik weet het, het is een stomme vraag en echt werkelijk niemand is het van plan. Maar ik had een stomme discussie op werk naar aanlijding van de grote hoeveelheid bier dat komende week binnenkomt en kon de ander op geen enkele wijze van mijn standpunt overtuigen.

Als het er toe doet, gaat het om een persoon van het mannelijke geslacht.

Nu dit dus maar als laatste optie.

Ik zeg, nee, dat lukt je nooit, niet eens bijna. De ander ja heel eigenwijs ja.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.9K

Het beste antwoord

Dat kun je nog wel veel langer volhouden, met nog meer alcohol zelfs; uitgaande van een gezond persoon dan.
Ik heb het van zeer nabij meegemaakt, en het gebeurt vaker dan je denkt.
Ga je daar dood aan ?
Jazeker, maar van te voren is je lever al kaduuk en je hersenen werken ook niet meer zo lekker.
Alcoholisten eten heel weinig, dus hebben vaak allerlei tekorten aan vitaminen en mineralen.
Je maag en darmen zijn ook niet zo blij met grote hoeveelheden alcohol.
Dus vaak diarree, kun je ook in het lijstje erbij zetten.
Alle ruzies die zo'n persoon krijgt omdat hij niet meer weet wat hij allemaal gezegd of gedaan heeft; kortom niet echt een leven wat je zou moeten ambiëren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik hoop toch echt dat dit een theoretische vraag is!! :-)

Het ligt er maar aan; op zich hoef je er niet dood aan te gaan, maar de praktijk leert, dat mensen die zo veel drinken ook slecht eten, en b.v. weinig bewegen.
De combinatie zou dus wel eens fataal kunnen zijn.

Maar ook als je er niet dood aan gaat, denk ik wel dat je lever er niet best meer uit zal zien, en dat je daar de rest van je leven behoorlijk last van zult hebben. En wat het
met je hersenen doet, daar zullen we het verder maar niet over hebben. Het komt er in het kort toch op neer, dat je in 1,5 jaar tijd, 30 of 40 jaar van je leven verwoest.
Niet doen dus! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, ik ben gerustgesteld dat je het niet gaat doen! ;-) Over het onvermijdelijke van bewegen en goed eten: er zijn ook mensen die in een paar uur tijd een heel krat leeg drinken hoor. En zeker als je het gewend bent, hoeft dat niet te betekenen dat je de volgende dag, gedurende de hele dag dronken bent. Na een uurtje of 8 is alles toch wel grotendeels afgebroken, en zou je in principe ook normaal kunnen eten. Maar je hebt gelijk, en dat schreef ik ook al: in de praktijk wordt het gewoon een puinhoop, ook met eten.
1 flesje bier staat voor 3 tarwe boterhammen, dus reken maar uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het alcoholvrij bier is wel.
anders krijg je echt te veel alcohol binnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan en gebeurt vaker dan je denkt. en als ze het gewend zijn houden ze het meestal langer dan 1,5 jaar vol.

Je zelf dooddrinken met bier is best moeilijk omdat het alcohol percentage vrij laag is tenopzichte van de hoeveelheid vocht dat je binnenkrijgt. Een regelmatige drinker zit vaak eerder vol van bier dan dat hij stopt omdat hij dronken is.
De gevolgen op langere termijn kunnen natuurlijk wel schadelijk zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou niet dood gaan aan het percentage alcohol, eerder aan leverfalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mits je lever het begeeft; ja. Maargoed... je kunt ook morgen komen te overlijden, dan heb je die 1,5 jaar ook niet gered.
Ja, je kunt het volhouden om 1,5 jaar lang elke dag 1 krat bier leeg te drinken!
Ik ken iemand die dat jaren heeft volgehouden!
Qua uiterlijk ziet hij er zelfs gezond uit voor zijn leeftijd.
Maar ik denk dat hij van binnen wel gesloopt is door de alcohol.
Nu drinkt hij een stuk minder, maar je kunt aan het praten merken dat hij wel schade heeft opgelopen.
Lang nadenken in een zin om het juiste woord te vinden.
Halverwege een verhaal stoppen en een kwartier later de draad weer oppakken.