Kan veel (vocht) drinken kwaad?

Ik ben al een tijd lang van last van dorst/drinkbuien en drinkt achter me pc zo 1a 1,5 liter water of light frisdrank zonder calorieen weg. Ik word er niet dikker van en ga regelmatig naar de wc. Echter, zeker als ik water drink heb ik er weinig erg in (in tegenstelling tot frisdrank heb je daar niet het gevoel van ongezond handelen bij). Hoewel ik dus regelamtig naar de wc ga en geen dus niet ophoud (dus geen kans op een watervergifting vermoed ik) vroeg ik mij af of dat wel gezond was? Soms drink ik alles bij elkaar (water, koffie, bier en friskdrnak) wel 5 a 6 liter op een dag (naast de vocht uit fruit enz.)? Kan dat kwaad en wat ik er tegen doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Na de dokter gaan en je laten testen op diabetes.
Ritsuka
9 jaar geleden
Laat je op diabetes testen, zoveel water is niet goed
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Diabetes acht ik onwaarschijnlijk, weleens laten testen (op een ding van een familielid mijn waarde gemeten) en de waardes daarvan waren goed en duidden niet op diabetes. Het is vermoedelijk een bijwerking van een medicijn dat ik gebruik, maar ik weet niet hoe schadelijk dat dus precies is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat de waardes toen niet op diabetes duidden wil nog niet zeggen dat je nu geen diabetes hebt. Diabetes is een sluipmoordenaar. Je kunt er jaren mee rond lopen voor het tot uiting komt. Ik ben zelf een aantal jaar voordat bij mij diabetes werd vastgesteld meerdere keren op diabetes getest en de waardes die toen gemeten werden waren ook normaal.
Overigens is zo´n hoeveelheid water en andere drank echt niet goed voor je. Je nieren maken overuren, je kunt blaasproblemen krijgen enz.
Je kunt je toch echt beter even tot de huisarts wenden.
Ritsuka
9 jaar geleden
Heb je echt zoveel dorst of is het meer een gewoonte?
Zoveel frisdrank is ook niet gezond, ook al bevat het geen kcal. De aspartaam en dergelijke is ook niet goed in grote hoeveelheden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor de reacties, ik ga binnenkort eens langs de huisarts voor de zekerheid. Het is vermoedelijk meer een gewoonte geworden, ipv gedachteloos eten is het bij mij gedachteloos drinken. Maar inderdaad, zelfs water in die hoeveelheden is niet gezond en frisdrank al helemaal niet (alhoewel er dus geen dagen zijn waarop ik 4 liter frisdrank wegwerk, gelukkig is het vooral water).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je drinkt behoorlijk veel, als ik jou was zou ik de 'mijn water' app aanschaffen en elke dag streven naar de 100% van een bepaald aantal liter wat goed is.

Het beste antwoord

Te veel drinken is ook erg schadelijk,6 liter lijkt mij wat te veel van het goede.Je zal dus minder moeten drinken,best kan je ook eens op controle gaan bij je arts om een eventuele oorzaak na te gaan en om te zien of je electrolieten niet uit evenwicht zijn door het vele drinken.
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plusje: 6 liter is teveel!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat inderdaad even langs de huisarts ga binnenkort.