Is ontbijtkoek goed voor diarree?

of stopt het dan juist niet........

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
54.2K
Kimath
13 jaar geleden
ik denk dat je goed tegen diarree bedoeld, of wil je graag diarree krijgen?

Antwoorden (10)

Ja dat werk priema. Wat ook helpt zijn bananen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ontbijtkoek is goed.
Droge rijst helpt ook goed trouwens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de meeste mensen werkt dat wel goed, en het is ook licht verteerbaar dus makkelijk te eten bij diarree.

Er zijn ook mensen bij wie het juist andersom werkt: aan de dunne van bananen en verstopt van pruimen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 is niet voor iedereen hetzelfde.
Even hier lezen voor je gaat ontbijten:

"...vooral volgende zaken in acht neemt bij diarree (vloeibare ontlasting):

- Vermijd het gebruik van afdrijvende voedingsmiddelen met name karnemelk, yoghurt, ontbijtkoek, stroop en het sap van citrusvruchten.- "
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn ervaring is juist dat de ontlasting bij eten van ontbijtkoek dunner wordt, ook ga je er makkelijker van naar de wc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Peperkoek bestaat vooral uit rogge en is net als dat volroggebrood heel goed om gemakkelijk te ontlasten.
Maar eet er ook niet teveel van dan kan je wel eens buikloop krijgen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Dinantse koek wordt evenwel met wit tarwemeel gemaakt en zal die eigenschap niet hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vòòr diaree is ontbijtkoek zeer slecht..het gaat er namelijk van over.

Maar tégen diaree is het een prima middel. Het stopt namelijk op.

Dit komt voornamelijk door de grote percentage hoeveelheid, c.a. 3%, voedingsvezels die het bevat.

Voedingsvezels vragen om veel vocht. Ze eisen het zelfs en..

Als de darmen over teveel vocht beschikken (=diaree) onttrekken de voedingsvezels dat vocht aan de darmen en wordt de ontlasting dus wat minder zacht en is de diaree dus over..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je ontbijtkoek wilt innemen voor je diaree kan je vaker richting de wc gaan is namelijk laxerend dus werkt weer op. wat wel helpt is rijstwater zonder de rijst dan. je kookt de rijst en dat water gebruik je om te drinken. is heel smerig maar werkt wel

groetjes van iedereen die aan de lopende band diaree heeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kiwis en beschuit werken ook erg goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja werkt goed wat ook helpt is cola zonder prik.