welk effect heeft het drinken aloe vera op je slaap?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K
Ritsuka
10 jaar geleden
Volgens mij niks.
Maar bij mij zou het negatief werken, word misselijk van dat spul

Antwoorden (2)

De Aloë Vera-plant heeft vlezige bladeren die soms tot 5 centimeter dik kunnen zijn. Wanneer je die bladeren opensnijdt, komt net onder de schil een bitter, geel sap vrij.
Dat is de aloëhars of aloïne. Dit middel wordt - ook in de traditionele geneeskunde - al van oudsher gebruikt als laxeermiddel.

Artsen waarschuwen voor de gevaren van zelfmedicatie met Aloë Vera. De krachtige plant kan in bepaalde gevallen namelijk ook een negatief effect hebben op de gezondheid. Aloë Vera behoort tot dezelfde familie als knoflook en uien. Het kan leiden tot allergische reacties. Bij verkeerd gebruik kan het de normale darmwerking verstoren en krampen of diarree veroorzaken.

Het dagelijks drinken van Aloë Vera-sappen kan schadelijk worden. Want de effecten bij inwendig gebruik op langere termijn zijn nog niet voldoende bekend. Er wordt nergens geschreven over gevolgen voor de nachtrust, maar ik kan me voorstellen dat rommelende darmen niet prettig zijn en in die rol invloed kunnen hebben op je slaap.
Amadea
10 jaar geleden
Aloe Vera drink is een vrij onschuldig drankje. Er zitten echter wel wat stimuli in. als je het normaal gebruikt zal het geen invloed hebben. Als je per dag liters weg tankt ga dat beslist merken. Alles met mate dus.