Kunnen er ook nadelen zijn aan het eten van een boekweitmeelprodukt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
Je kunt er niet mee bakken
Ritsuka
10 jaar geleden
Omdat boekweitmeel geen gluten bevat is het voor gistdeeg (bijvoorbeeld brooddeeg) alleen in combinatie met een andere glutenrijke meel- of bloemsoort te gebruiken. Gemengd met rogge- of tarwemeel werd boekweitmeel gebruikt om (spek)pannenkoeken van te bakken. Voor het bakken van brood is het minder geschikt, het kan alleen in kleine hoeveelheden toegevoegd worden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Boekweit#Toepassingen

Het beste antwoord

Jazeker - als je elke dag 500 gram balkenbrij (gemaakt van boekweitmeel) eet dan wordt je gaandeweg erg erg zwaar - dus ongezond mits met mate
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
dit is onjuist. Balkenbrij bevat 213 kcal per 100 gram, als je elke dag 500 gram eet, krijg je 1065 kcal hiervan binnen.
Hier kom je niet per se van aan, dit ligt er totaal aan wat je verder op een dag eet, en wat je doet aan activiteiten.
Ritsuka
10 jaar geleden
http://www.voeding-dieet.be/index.html?fdid=07951&voedingsgroep=0700&d1=Balkenbrij
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is waar Ritsuka maar balkenbrei is geen volledige maaltijd ( bij mij is het bv broodbeleg bij de lunch) en dus toch wel reden om voorzichtig te zijn met het gebruik hiervan...
Ritsuka
10 jaar geleden
Het ligt aan het totaal, wat je verder op een dag eet en doet. Stel je eet hierbij gewoon brood, groente en dergelijke, voor al je benodigde vitamines en dergelijke, en je komt op een totaal uit van 2200.
Met je activiteiten verbruik je 2500 kcal, dan ga je zelfs afvallen.