De anti-aanbaklaag van TEFAL bevat PTFE oftewel teflon. PTFE is gemaakt van 'tetra fluoro ethylene'; moleculen die alleen koolstof en fluor bevatten. De binnenbekledingen worden zo ontwikkeld, dat ze niet kunnen loslaten bij normaal gebruik. Als een anti-aanbakpan van TEFAL niet goed wordt gebruikt en een stukje anti-aanbaklaag per ongeluk wordt ingeslikt, is dit niet gevaarlijk. Volgens Tefal zijn de stukjes anti-aanbaklaag niet schadelijk voor uw gezondheid. www.tefal.nl/tefal/Consumer_service/Questions_and_answers/HomeQuestionsAndAnswersTemplateFile.aspx?NRMODE=Published&NRNODEGUID=%7b4B1FF3FD-4FE7-49F1-A3DF-B38EE33E61F3%7d&NRORIGINALURL=%2fConsumer%2bservice%2fQuestions%2band%2banswers%2fHome%2bquestions%2band%2banswers%2ehtm&NRCACHEHINT=NoModifyGuest De bevoegde gezondheidsoverheden van Amerika, Japan, Frankrijk en Europa hebben het gebruik van PTFE goedgekeurd. PTFE is eigenlijk een toegevoegde stof die geen chemische reactie kan veroorzaken wanneer het in contact komt met voedsel, water of reinigingsmiddelen. Volgens de Consumentenbond is de nachtmerrie van elke kok een loslatende anti-aanbaklaag, waardoor er zwarte schilfers in het eten komen, al zijn ze niet schadelijk voor de gezondheid. bron: FOCUS OP KOKEN - Anti-aanbakkoekenpannen. In: Consumentengids; vol. 51 (2003), afl. 5, pag. 12-14 (3) / 2003 Deze test is op te vragen bij de openbare bibliotheken. Lang is er verondersteld dat lostlatend Teflon kankerverwekkend zou zijn. Recent onderzoek lijkt dit niet te onderbouwen. Alhoewel er nog steeds onderzoek naar de mogelijk schadelijke gevolgen van teflon wordt gedaan. www.woonwebsite.nl/frames2.php?url=http://www.woonwebsite.nl/ideepagina/ideeen_popup.php?id=31
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een anti-aanbaklaag bestaat uit Teflon. Wanneer je daarvan stukjes binnenkrijgt, is dat niet schadelijk voor je gezondheid, tenminste, dat zegt het bedrijf Teflon. Hier zijn echter twijfels over. Een Amerikaanse instelling zegt dat Teflon bij dieren kankerverwekkend is. Velen denken dat dit bij mensen ook zo is.
Kijk hier voor meer info:
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/anti-aanbaklaag/

Voor de zekerheid zou ik de pan een eenmalige reis naar de kliko aanbieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, mocht je een stukje binnen krijgen dan vindt dat ook wel weer z'n weg naar buiten ;-)
Zou er zelf niet zo van wakker liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij vrijwel zeker van niet, anders waren die pannen allang uit de handel genomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sigaretten zijn ook nog steeds te koop. Niet ongezond?
dus dat ze nog steeds te koop zijn zegt niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar u weet net zo goed als ik, dat sigaretten een bom aan accijnzen inbrengen in de schatkist.
Verder is alles wat op ongezond lijkt onmiddellijk verboden in dit regeltjesrijke land.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het duurt altijd een tijd voordat men ontdekt dat iets schadelijk is voor de gezondheid en het dan verboden wordt. Het zou zomaar kunnen dat gewoon nog niet bewézen is dat het schadelijk is. Asbest werd ook lange tijd gebruikt vóór het verboden werd, dat wil niet zeggen dat het in de tussentijd onschadelijk was.
normaal niet