wat is hongerdons?

ik heb een boek gelezen over de hongersnood in Ierland,en daar word regelmatig verteld dat de kinderen hongerdons in hun gezicht hebben,is dat een reaktie van het lichaam om de warmte vast te houden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Vaak zie je bij langdurig uitgehongerde (jonge ) mensen op armen en gezicht ( bij anorexia ) extra veel haar . Of preciezer langere haren op armen enz . Ik heb geen verklaring ! Wel een mogelijke uit eigen subjectieve ervaring ( verzonnen ) en dat is dat het lichaam de uitval cyclus stop zet !? Net als bij zwangere vrouwen minder haar uitval maar ook geen nieuwe met als gevolg daarna even minder haar . Haren groeien in een cyclus en in series vaak rond . Wenkbrauw haren , oog haren weer anders dan hoofd haren . Gezicht 's haren bij kinderen heel dun dons komen en gaan maar blijven ze langer zitten ja dan worden ze ook langer . Net als vrouwen in de zwangerschap ook vaak langer haar kunnen hebben . Maar ik ben er wel eens naar op zoek geweest maar niks aan wetenschappelijk onderzoek daarover kunnen vinden . Maar misschien wel wat je zegt bij honger en kou denkt het lichaam laten groeien goed Vd warmte , of we hebben alle energie nodig om te overleven geen nieuwe haren aan maken dat is dacht ook de verklaring waarom bij zwangere vrouwen de haar uit val cyclus terug vertraagt .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus de uitval stopt en de haren worden daar door langer . Om dat het lichaam andere prioriteiten heeft .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb idd donshaartjes op m'n gezicht sinds ik anorexia heb,vooral aan de zijkant,ik wist eerst niet hoe dat kwam.
Gelukkig valt het niet op,het zijn lichtblonde haartjes.
Hongerdons heb ik nog nooit van gehoord,klinkt best akelig