Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat mijn schedel nu nog groeit? Zijn er factoren die dat misschien extra beïnvloeden?

Ik ben een jongen van bijna 16 en ik heb een redelijk klein schedel maar al een redelijk brede kaak en ik ben de laatste tijd niet meer echt gegroeid omdat ik een redelijk vroege puberteit had. Maar de laatste tijd merk ik dat mijn schedel in omvang aan het toenemen is. Ik vind het helemaal niet erg ofzo. Ik ben alleen nieuwsgierig ernaar, want ze zeggen dat die botten het eerst uitgegroeid zijn volgens mij. En misschien is dit niet zo. Het enigste waar ik nieuwsgierig naar ben is of er heel misschien bepaalde factoren kunnen zijn wat die dit veroorzaken. Misschien door voedsel of zonlicht of groeihormoon ofzo. Ik weet het niet, ik vind het alleen een beetje raar. Weet iemand hier misschien een antwoord op? Of heel graag de factoren die daarvoor kunnen zorgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
640
Ritsuka
9 jaar geleden
hoe merk je dat dit groeit?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ritsuka, nou mn voorhoofd doet pijn en ik zie verschil op foto's

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De groei van een schedel ontwikkelt zich nog tot je 21e levens jaar, dus het is heel normaal dat je schedel groter is dan eerst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding