Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel milligram sulforafaanglucosinolaat zit er in 100gr Broccoli?

Hallo

Weet er iemand hoeveel milligram (mg) sulforafaanglucosinolaat er in 100gr rauwe en bereide Broccoli zit?

Meer over Sulforafaan

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sulforafaan

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
870
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie vraag, ik heb laatst nog ergens gehoord of gelezen. ik kom hier nog op terug
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan er weinig over terug vinden. Toch lijkt het veel op de werking van indole-3-Carbinol wat in kruisbloemige zit zoals broccoli. I3C werkt zeer krachtig tegen kanker en helpt de lever bij detoxificatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sulforafaanglucosinolaat bevat een Methyl groep lees ik net. Methyl groepen zorgen ervoor dat je lever kan ontgiften en alle hormonen die niet meer nodig zijn onschadelijk maakt. Zeg maar alle toxische stoffen. Kijk hier maar even naar, zeer boeiend.. http://www.youtube.com/watch?v=N94VyyCdbXM
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik hoop dat je het alsnog kunt vinden Ivo, alvast heel erg bedankt voor de video...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar wil je het eigenlijk voor gebruiken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ivo, ik zou het willen gebruiken ter preventie tegen maagkanker en ook om mijn lichaam te ontgiften... Heb je nog steeds het antwoord niet gevonden? =(

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op een website voor gezondheid kwam ik het volgende tegen:

'De broccolikiemen waren twee tot drie dagen oud. Kiemen die twee tot drie dagen oud zijn, bevatten de meeste sulforafaanglucosinolaat, te weten 250 mg per 100 gram.'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding