Bestaat er een kokosolie die hitte bestendig is om er mee te kunnen bakken en braden?

Zo ja, waar kan ik dit via internet bestellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Amadea
11 jaar geleden
Is niet aan te raden, want kokosolie is rijk aan verzadigde vetzuren (als enige plantaardige olie, en dus in tegenstelling tot olie van zonnebloem, olijf en pinda).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tekoop in de natuur winkel
Amadea
11 jaar geleden
Als kookproduct wellicht, maar niet voor je hart- en bloedvaten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea, met alle respect maar wat je beweert is achterhaalde onzin van de margarineindustrie. De werking van verschillende verzadigde vetten op o.a. het bloedcholesterol verschilt onderling enigszins en dan nog, waar het verhogend werkt, is dat altijd marginaal, en evenzeer het geval voor LDL als HDL. Het verhaal van Panteao is correct.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Keesvi inderdaad, bij mij kruipen de rillingen over mijn lichaam als ik je reactie lees Amedea Ik nodig je uit om eens de docu op youtube te bekijken genaamd: A big fat fiasco Verzadigde vetten en zeker kokosolie is gezond. Hart en vaatziekte kent 3 grootte risicofactoren, namelijk: Stress
Roken
Geraffineerde suikers
Eenzijdig voedingspatroon

Het beste antwoord

Kokos vet is het meest gezonde vet.
Kokosolie is veel stabieler dan de meeste gangbare keukenoliën.
Daarom is kokosolie langer houdbaar en wordt het minder snel ranzig of giftig tijdens het bakken. Kokosolie gaat dan ook tot wel 15 keer zo lang mee in de frituurpan dan gangbare frituuroliën. Dit maakt kokosolie tot een kostenbesparend alternatief voor andere oliën, terwijl je je gezondheid spaart door minder inname van gifstoffen.

Voedingskundig gezien valt kokosolie onder de groep verzadigde vetproducten, het bestaat voor 86% uit verzadigde vetzuren. Niettemin heeft kokosolie een vetzuurprofiel dat afwijkt van dat van de meeste andere en vergelijkbare bronnen van verzadigd vet. Ongeveer 68% van het verzadigd vet in kokosolie bestaat uit middellangeketen vetzuren, ook wel bekend onder hun engelse afkorting MCTs (Medium Chain Triglycerides). Het overgrote deel hiervan (circa 45-50%) is laurinezuur, dit vetzuur wordt in de darm omgezet in monolaurine, daarnaast nog relatief grote hoeveelheden myristinezuur en palmitinezuur. Verder bevat het nog 7% caprinezuur[1]. Kokosolie levert 8,6 kcal per gram[2].

De meeste andere plantaardige oliën en vetten bestaan uit langeketen vetzuren. Van alle plantaardige oliën heeft alleen palmpitolie een vergelijkbaar vetzuurprofiel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja die kun je hier bestellen, ze hebben diverse soorten:

https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/product/14480/Kokosolie-Royal-Green-500-ml

Bakken, braden, wokken en frituren is nog nooit zo gezond geweest. Ook te gebruiken ter vervanging van boter. Rijk aan laurinezuur, goed voor de cholesterolspiegel.

De Gecertificeerd Biologische kokosolie van Royal Green is een supergezonde olie die al haar goede eigenschappen behoudt bij verhitting. Ideaal ter vervanging van onder andere olijfolie. Tijdens het braden, wokken, bakken of frituren is er absoluut geen vorming van schadelijke stoffen of vrije radicalen.
Minder calorieën, licht verteerbaar en zonder transvetzuren!

Royal Green Kokosolie:
- Is geurloos & natuurlijk suiker vrij
- Bevat 0% transvetzuren
- Levert minder calorieën dan de meeste andere oliën
- Bevat bijna 50% laurinezuur; goed voor de cholesterolspiegel (laurinezuur beschermt ons tegen 'vreemde indringers')
- Is licht verteerbaar: ondersteunt een gezonde spijsvertering
- Is goed voor de lijn omdat vetten niet worden opgeslagen
- Ondersteunt de opname van vitamines, mineralen en alle vetoplosbare stoffen

Royal Green gebruikt absoluut geen chemicaliën, conserveringsmiddelen, synthetische zoet- en smaakstoffen en is 100% vegetarisch. Ervaar het verschil nu.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Biologische kokosolie bij een biologische winkel

Niet uit de supermarkt die zijn geraffineerd

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en zijn geraffineerde oliën minder hittebestendig? Bron?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geraffineerd zegt het al, het is bewerkt. Alle gezonde voedingsstoffen worden met raffinage uit het product weggehaald.