Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoi, ik wou vragen of er iemand is die voor mij een voedingsschema kan maken? ik weeg erg weinig en wil graag aankomen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
680

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat een diëtiste dat heel goed kan.
De meeste zorgverzekeraars vergoeden dit ook, als je een aanvullend pakket hebt.

Verder wil ik je adviseren om altijd volwaardige producten te eten. Dus, roomboter i.p.v. margarine. Volle yoghurt, volle melk. Volkorenproducten, veel eiwitten, met name de plantaardige eiwitten die in peulvruchten, avocado's en noten zitten zijn erg goed. Pas wel op dat je niet al te veel vet vlees gaat eten.

Eet ook vaker op een dag. Zes keer per dag eten is beter dan 3x.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Probeer via de huisarts een verwijzing naar een voedingsdeskundige of dietiste te krijgen. Die kan je het allerbeste adviseren omdat dit soort dingen altijd vrij nauwkeurig en op de persoon afgestemd moeten worden voor het beste resultaat.

Wil de huisarts je niet verwijzen, probeer het dan via een fitnessclub waar een voedingsdeskundige aan is verbonden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een voedingsschema moet je afstemmen op je persoonlijke omstandigheden. Natuurlijk zijn er wel wat algemene tips te geven, zoals in de eerste plaats kiezen voor volwaardige voeding, waarbij ik het helemaal eens ben met Loenie. Laat je door je huisarts verwijzen naar een diëtist voor maatwerk. Je eigen inbreng is heel belangrijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding