Mijn amandelen zijn er ook uitgehaald op die leeftijd. Ik was er helemaal niet door afgevallen. Volwassenen hebben wel meer pijn dan kinderen, en eten gaat de eerste dagen moeilijk. Maar dat kan je oplossen door koude, bijna vloeibare voeding te eten. (waterijsjes, kwark, yogurt, vla enz.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Waarom? Je valt aleen af als je minder calorieën naar binnenwerkt per dag dan je nodig hebt.

DUS als je zo'n pijn in je keel hebt dat je een paar dagen slecht eet val je mogelijk iets af (een paar ons) , de kans is echter groot dat je daarna ZO veel honger hebt en ZO blij bent dat je weer kunt eten dat je de schade dubbel en dwars inhaalt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb nog even gegoogled, er is juist een artikel dat in ieder geval kinderen het risico lopen extra AAN te komen, zie de link
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Ze zijn mogelijk afgevallen na de operatie, maar was het gewichtverlies ook blijvend?
Dat verschilt.
Je komt eigenlijk wel weer aan, omdat je weer automatisch weer meer gaat eten en je tekorten weer aanvult.
Ik zou zeggen geniet van de vanillievla, ik werd er echt na een paar dagen misselijk van. En nu het toch mooi weer is ontkom je niet van de waterijsjes :)
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat de anderen hier zeggen.Je valt alleen maar af als je s,avonds tussen de koffie en de tijd dat je gaat slapen niets meer eet.Snachts als je slaapt verbruik je geen energie.Dus al die opgegeten zakken chips nootjes pinda's en andere zorgen ervoor dat je gewicht alleen maar toeneemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb 6-2-24 m’n keel amandelen laten verwijderen.

Vandaag is de 6de dag en ik de pijn is constant aanwezig. Holy F wat een pijn.

Vooral bij het eten, 2/4 happen en ik kan niet meer slikken van de pijn.

IJs eten helpt idd.
Ik ben 3 kilo afgevallen in 5 dagen tijd. In mijn geval niet heel slecht, maar natuurlijk niet goed.

Tips:

• Zet in de nacht een wekker om de 2 uur voor een slok water. Anders wordt je zo naar wakker (je keel is zo droog en dan verga je echt van de pijn)
• blijf wat drinken, heel de dag door!
• als je voelt dat praten zeer doet, doe dan rustig aan met praten! Neem water ijs!
• bereken wanneer je medicatie mag innemen
• zacht voedsel na 4/5 dagen (Noodles, brood zonder korst met zacht smeerbaar beleg) en Houd er rekening mee dat je na 5 happen niet meer kan eten, omdat dat te veel zeer doet.

Geen paniek de 5de tot 10de dag zijn het ergste dus dat is normaal!

Succes
2 maanden geleden