Zit cafeine in en dat is niet gezond.
Maar het is zoooo lekker.
En mijn mening is, overal waar je te voor zet is nooooit goed, dus met mate drinken....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Red Bull is slecht voor je gezondheid als je het teveel drinkt. Er zit namelijk een hele hoop suiker in. Maar dat is met alles, als je er teveel van neemt is het slecht voor je.

Maar Red Bull is vooral slecht om de grote hoeveelheid suiker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is slecht maar je merkt het niet het is en blyft een pepdrank net als koffie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet niet wat er allemaal inzit, maar als het glazuur spontaan van je tanden springt, moet het wel rommel zijn.
Tip: als je die zooi gaat drinken, zorg er voor dat je een touw om je enkels bindt, wat je weet van te voren nooit waar je landt.
13 jaar geleden
In Red Bull zit taurine (aminozuur), glucuronolactone (koolhydraat), vitamine B, saccharose(zoetstof) en glucose.

Als deze stoffen op zich zijn niet zo heel schadelijk voor je, mits je er niet te veel van neemt. Maar de combinatie ervan werkt als een soort pepmiddel en dat kan slecht zijn wanneer je veel en vaak Red Bull drinkt in ruststand.

Bovendien is taurine een directe aanslag op je tandglazuur.

Het is een onzinnige drank, puur commercieel op de markt gebracht. Helaas is de jeugd er aan verslaafd met alle gevolgen van dien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals in alle energy dranken bevat Red Bull een grote hoeveelheid koolhydraten, in dit geval suikers.

Het moet je een extra duwtje geven als je je wat minder fit of wat vermoeid voelt.

Slecht is het niet..maar als je er te veel en te vaak van neemt word je zwaarder door de suikers en te zwaar is ongezond.

Te zwaar zijn kan o.a. leiden tot diabetes type 2

Zo af en toe eens een glaasje Red Bull nuttigen..kan dus geen kwaad. Proost dus maar..

Groet,

Ton