deze flesjes 'dekken' een deel van de dagelijkse behoefte.
vitaminen uit andere bronnen zijn derhalve gewenst, uit fruit en groenten bijvoorbeeld.
kijk eens hier voor het totaalplaatje
http://www.vitamine-info.nl/alle-vitamines-en-mineralen-op-een-rij/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Genoeg voor wat? de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid?
Op al deze flesjes staat keurig aangegeven wat er inzit en hoeveel procent dat van de ADH is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Je kunt ze best als aanvulling gebruiken, maar eet daarnaast óók vers fruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fruit2day is bijv. de helft van de dagelijkse behoefte. Ik zou er zeker nog gewoon vers fruit bij eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als vuistregel wantrouw ik voedingsproducten met gezondheidsclaims, bijna altijd terecht. Vitamines komen in dergelijke producten wel voor maar om dergelijke flesjes drinkbaar te maken zijn er veel vezels verwijderd, waardoor de werking van vitamines minder is. Natuurlijk, iets is beter dan niets maar het is geen volwaardige voeding.

Toegevoegd na 3 uur:
Dat is ook de directe reden dat één flesje wordt aanbevolen als de helft van de dagelijkse behoefte aan fruit en niet dat twee flesjes de volledige behoefte dekken. Fabrikanten hopen natuurlijk wel dat we massaal in dergelijke trucs trappen. We worden ongelofelijk voor de gek gehouden. Vooral bij voedselproducten vind ik dat uitermate kwalijk.