Hoe kan het dat de een van stress gaat eten en dus aankomt, terwijl de ander stopt met eren en dus afvalt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Ik behoor tot de 2de groep, als ik me slecht voel krijg ik niks binnen.

Antwoorden (2)

Omdat bij iedereen de emoties een andere uitwerking heeft.

De een zoekt 'troost' in eten en gaat dus eten om zich goed te voelen in stress situaties.
Bij de ander heeft de stress zo'n impact dat de eetlust verdwijnt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aankomen of afvallen hebben niet zozeer te maken met het aantal keren dat je eet, maar met de totaal hoeveelheid welke je binnenwerkt en met de omstandigheden waaronder je lichaam dat verwerkt.

Het je lichaam niet gunnen ervan te genieten kan bv maken dat de beste spijzen maar gedeeltelijk opgenomen worden. Ook stress kan aldus je spijsvertering negatief beïnvloeden en ten slotte je maag in 'n soort 'weigering om te werken'/stakers gezindheid brengen. Ik denk hierbij aan anorexia of extreme gevallen van uithongering.