Wat is eiwitverrijkt brood? Zijn hier eiwitten aan toegevoegd?

En als er eiwitten aan zijn toegevoegd, waar komen die extra eiwitten dan vandaan?

4 maanden geleden
Yaja
3 maanden geleden
Dus dat brood is anders samengesteld? Het is dus niet zo dat ze er nog wat eiwitten aan toegevoegd hebben?
KleinDuimpje
3 maanden geleden
Yaja, er bestaat verschillend eiwitverrijkt brood. De bakker/fabrikant geeft een recept niet vrij. Je kunt wel zien wat is toegevoegd. Mij valt op dat de eiwitten plantaardig zijn. En, bij brood komen de extra eiwitten vaak uit peulvruchten (soja). Maar, je weet dus niet of de bakker/fabrikant meel (deels) vervangt door sojameel of dat er extra sojapoeder wordt toegevoegd.

Antwoorden (2)

Een sneetje eiwitverrijkt brood bevat ongeveer twee en een half keer zoveel eiwit als een sneetje gewoon brood. Het ziet er precies hetzelfde uit en smaakt ook net als gewoon brood.

Kijkend naar wat er in de witte eiwitverrijkte bolletjes zit zijn de ingrediënten die eiwitten leveren: weipoeder van melk, soja-eiwit, en veldbonenmeel.
Amadea
4 maanden geleden
Weet wat je eet en let goed op de ingrediënten. Proteïne brood bestaat vaak uit volkoren roggemeel, tarwe-eiwit en lijnzaad. Afhankelijk van het product worden hier grof sojameel, tarwezemelen en appelazijn aan toegevoegd.
4 maanden geleden