waarom mag ik meer afvallen bij de weightwatchers dan volgens andere bronnen?

ik heb me laten testen bij de weightwatchers. Zij zeggen dat ik 3 kg per maand mag afvallen. Maar ik heb altijd gehoord dat je maar één kilo mag afvallen want dat je lichaam anders nog dikker wordt of zoiets als je stopt. zij zeggen dat dit per persoon gemeten en vastgesteld wordt op basis van gewicht, leeftijd enz...Ik heb uitleg gevraagd maar begreep er geen jota van en heb dan nog eens gevraagd en begreep het nog altijd niet.
Hoe zit dat nu juist? ik ben zo bang om nog dikker te worden als ik teveel afval.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Omdat Weight Watchers een commerciele instelling is die afslankproducten verkoopt, en er absoluut geen enkel belang bij heeft als jij op een gezonde, verantwoorde manier (langzaam, blijvend) afvalt door (normaal) gezond te gaan eten.

Liever hebben ze dat je als een gek afvalt an hn dure spu, daardoor uiteraard aan het jojo-en slaat, en binnen de kortste keren WEER hn producten 'nodig' hebt. En weer, en weer, en weer.........

Het enige wat op de lange duur echt afslankt van dit type methodes is je bankrekening. Ten voordele van hen, uiteraard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een groot verschil zit erin dat je bij weight watchers 'leert' eten 'zoals het hoort'.
Ook nadat je stopt, blijf je dan gezond eten, waardoor je op gewicht blijft.

Eigenlijk is het in de basis: je krijgt punten voor wat je eten. Je mag een maximaal aantal punten per dag. De truck is dat gezonde dingen weinig punten bevatten, waar je dus veel van mag eten. Je leert als het ware nieuwe eet gewoontes.

Wij anderen pas je tijdelijk iets aan (bijv: geen brood ofzo), maar daarna eet je wel weer brood, en komt alles weer terug.