Is een halve kilo wortels per dag ongezond?

Ik heb steeds een enorme drang om iets te eten, er is geen houden meer aan.. Ik eet daarom appels en wortels, maar het lijkt wel of die wortels een obsessie zijn, ik een er een halve kilo per dag van... Appels zo'n 2 of 3 stuks.

Is het slecht voor me om zo veel wortels te eten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
Wat eet je verder op een dag? Misschien krijg je wel gewoon te weinig kcal binnen en heb je daarom zo'n honger.
Je hebt gemiddeld 2000-2500 kcal nodig
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, maar eet dan niet alleen maar wortels. Eet bijvoorbeeld ook courgette, paprika of bleekselderij! Bovendien zijn wortels erg hard en daarom wat moeilijker verteerbaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Behalve de reacties van anderen (eet je er genoeg andere dingen naast), waar ik mee instem, lijkt me het enige probleem dat zowel wortels als appels sterk darmactiverend werken, dus dat je vaak naar de wc moet. Als dat zo is, zou ik toch minderen....;)
paulus811
10 jaar geleden
Ik moest wel lachen om 'er is geen houden meer aan'.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jouw voernijd is vaak een symptoom van een ander probleem. Vaak psychisch. Nu heb je mazzel dat je groente 'snoept' als dit op eens omslaat naar zoetigheid. Dan heeft dit opeens wel gevolgen voor je gezondheid.

Antwoorden (1)

Als je daar buiten ook nog uw voeding varieerd dan lijkt mij dat nog een aanvaarbare hoeveelheid,je mag natuurlijk niet enkel dat eten.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!
Ik eet daarnaast gewoon normaal
tinus1969
10 jaar geleden
Wat bedoel je met 'normaal' eten?
Je zou eens kunnen proberen te Atkinsen. Atkins-achtige diëten zorgen voor minder honger (zie bv http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/atkins.aspx Veel mensen die het Atkins-dieet volgen, zeggen minder honger te hebben. Dat lijkt te verklaren uit het hoge vet- en eiwitgehalte van het eten.).
Ritsuka
10 jaar geleden
Van diezelfde link die jij geeft Tinus:
"Na verloop van tijd lijkt het Atkins-dieet ongunstig voor het cholesterolgehalte, waardoor het risico op hart- en vaatziekten groter wordt. Daarnaast levert het Atkins-dieet te weinig vitamines, mineralen en voedingsvezel."
tinus1969
10 jaar geleden
Er is geen bewijs voor de stelling dat langdurig Atkinen slecht is voor je cholesterolgehalte, omdat niemand dat totnogtoe heeft uitgezocht. Maar:
1. Kortdurend Atkinsen leidt tot een lager cholesterol.
2. Je lever maakt cholesterol van suiker, en niet van vet.

Het idee dat Atkinsen weinig vitamines en mineralen levert is vreemd, aangezien vlees volledig voedsel is en alles bevat. Bovendien is groente toegestaan, mits het maar koolhydraatarme groente is, zoals bladgroente.