Kan je van, als je bijvoorbeeld patatgeur ruikt, dikker worden?

dat hoorde ik laatst

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Ritsuka
12 jaar geleden
Oei, ik las dit net en ben ineens een kilo dikker, bedankt he ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahahahah
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee! Het lijkt alleen maar zo ;-D
lol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit MOET een grap zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wilt afvallen kun je beter aan een komkommer gaan ruiken....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hee en jij nicolle van de Hyves??

Het beste antwoord

neen, niet als je het alleen ruikt. Als je door de geur popeens heel veel patat gaat eten, dan weer wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
zoiets wilde ik ook zeggen
KennisDelen
12 jaar geleden
me too :-)
KennisDelen
12 jaar geleden
dus uiteindelijk kán het wel (door eten te ruiken, kun je er trek in krijgen, dus koks die de hele dag in de keuken werken...)

Andere antwoorden (8)

Dat is echt een verzinseltje want van patatgeur wordt je echt niet dikker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat kan niet. Mensen zeggen het wel eens "ik word al dik als ik 't ruik" of "ik kom al aan als ik taart zie". Maar dat is maar bij wijze van spreken. Ze bedoelen dan dat ze snel aankomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een plus voor je antwoord. Hoewel..........bij mij kan ik een stuk brie gelijk op mijn heupen en dijen plakken ;-D
Kristal
12 jaar geleden
+1
Als je het maar niet in ademt, blijf je even slank als voor die tijd. Dus....ruiken en weer uitblazen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand snapt niet dat dit sarcastisch is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha lol
Je word dikker als je meer kcal binnenkrijgt dan je verbrand. Door aan eten te ruiken krijg je geen kcal binnen, je kunt er trek van krijgen in iets lekkers en vervolgens gaan eten.

Maar je word niet dik door iets te ruiken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoogstens onpasselijk.
nee,
want als je iets ruikt komen er moleculen in je neus/mond en die worden daar waargenomen: je ruikt
maar je eet het niet. en als je ergens dik van wordt moet je het hebben gegeten, want je lichaam moet het opnemen. en als je er te veel van hebt wordt het opgeslagen: dik

dus je eet het niet dus je kan het niet opnemen
en die moleculen zijn zo weinig dat het geen invloed kan hebben als je het toch zo kunnen opnemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat kan niet, van ruiken wordt je niet dikker.

Waarschijnlijk bedoelt die persoon dat wanneer je patat ruikt je er dan ook trek in krijgt en dus sneller er toe overgaat om een patatje te gaan eten. Dat kan.
Maar van het ruiken alleen? Nee zeker niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, juist slank!

Want de geur doet je hersenen denken dat je al gegeten hebt. Je moet dit verschijnsel wel zelf in goede banen leiden, maar dan werkt dit inderdaad. Bijvoorbeeld door erbij te denken, dat je het voedsel inderdaad gegeten hebt.

Zo was er een vrouw die in een spelonk vastzat. Zij stelde zich voor dat zij allerlei lekkere dingen at; ze schreef dat ook op, om deze suggestie te versterken. Zo bleef ze zich goed voelen en had geen honger.
Wel was ze veel gewicht verloren toen ze werd gered.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
flyingcrow
12 jaar geleden
is dit wetenschappelijk bewezen?hier geloof ik niks van.
Zou wel makkelijk zijn,wat zou het druk worden voor de friettent met mensen die af willen vallen!
Kost nog niks ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik beschrijf is zelfsuggestie. Je kan geur daarvoor gebruiken, en je kan het dan geurmeditatie noemen.
Wat jij begrijpt (vermoed ik), is dat er een direct en sterk verband zou bestaan tussen het ruiken van een geur en het verminderen van de eetlust. Maar is dat dus beslist *niet* wat ik bedoel. Helaas.
nee dat kan niet, behalve als je er een actie achteraan gooit om ook het patatje op te gaan eten!."..:-))