Kan je oliebollen invriezen en ontdooien?

We hebben echt veel te veel oliebollen over en weggooien is superzonde. Kan je oliebollen invriezen en ontdooien?

TurfGraver
een jaar geleden
Ja hoor. Doen we elk jaar.
Vortexxx
een jaar geleden
https://www.maxvandaag.nl/sessies/themas/eten-drinken/oliebollen-prima-geschikt-om-in-te-vriezen-zo-ontloopt-u-oudejaarsdrukte/#:~:text=Oliebollen%20ontdooien%20en%20opwarmen,in%20de%20oven%20of%20magnetron.
HannekeJanssen
een jaar geleden
Een goede manier om je oliebollen op te maken is om er wentelteefjes van te maken. Google maar voor een recept. HEERLIJK!

Antwoorden (2)

Jawel, dat gaat prima. Wel zo strak mogelijk verpakken in een goed gesloten plastic zak. Anders vriesdrogen ze te veel.
een jaar geleden
Het hangt ervan af waar de oliebollen vandaan komen. Bij sommige supermarkten zijn de oliebollen al ingevroren geweest. Daarom smaken ze vaak minder lekker.
Opnieuw invriezen kan de textuur, de kleur en de smaak nog eens beïnvloeden.
Bij oliebollen van de Coop staat: na ontdooien niet opnieuw invriezen.
SimonV
een jaar geleden
lieveheersbeestjeee
een jaar geleden
Oh, daarom smaken die oliebollen in de supermarkt anders... Hmm misschien kan ik ze beter dan maar gewoon opeten want van de supermarktoliebollen ben ik niet zo'n fan.