is je vinger in je keel steken schadelijk?

Ik wil graag geen details geven waarom enzo.... sorry voor dat.

Toegevoegd na 12 minuten:
om uhh.. eerlijk te zijn doe ik het meestal na het avond eten... ik wil het niet maar het moet er gewoon uit~!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
60K
Ritsuka
12 jaar geleden
dit is nogal ongezond voor je, lijkt mij nogal logisch dat mensen gaan vragen waarom..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het gezond was hadden ze je geen anus gegeven.
Ritsuka
12 jaar geleden
naar aanleiding van je toevoeging: naar je huisarts toe voor een doorverwijzing naar een psycholoog. Je hebt een eetprobleem, dat je hier een vraag erover stelt is goed, je wilt dus graag geholpen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel schadelijk!
Ik heb een eetstoornis(anorexia)
en mijn gebit is ernstig aangetast door het vele overgeven.
Ik heb inmiddels een prothese.
Dus als je ook op jonge leeftijd je gebit wilt verpesten moet je vooral zo door gaan.
Ik heb ook vele tekorten(oa kalium) door mezelf uithongeren en overgeven.
Ik heb nu groot ondergewicht en hartritmestoornissen.
NIET DOEN!
Cryofiel
12 jaar geleden
@vraagstelster, het "moet" er helemaal niet uit. Jij denkt dat je controle hebt. Dat is niet zo. Als je controle zou hebben, zou je eens een weekje kunnen stoppen met overgeven. Kun je dat? Eén enkel klein weekje maar? Ik denk van niet. Dit kun je niet. Conclusie: je bent de controle juist KWIJT. Goede reden om naar een psycholoog te stappen. Om de controle terug te krijgen. Je komt bij de psycholoog door je te laten doorverwijzen door je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Praat erover met je ouders of vrienden,..
en ga naar je huisarts, die kan je vast en zeker helpen..
want het is echt niet gezond als je je eten er elke avond weer uitgooit! Dat hou je echt niet lang vol...

Het beste antwoord

Wanneer je daar een gewoonte van maakt, zal je slokdarm worden aangetast en je tanden gaan kapot van al het maagzuur wat steeds langs komt. Verder krijgt je lichaam niet genoeg voedingstoffen omdat jij steeds alles uitspuugt voordat het kan worden verteerd. En dat is nog maar het begin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt allemaal.
Goed antwoord.
Was bij mij het begin van veel ellende.
Ik kan hier wel blijven waarschuwen:
Niet overgeven,geen laxeermiddelen.
Ik heb het allemaal gedaan en ben er nu slecht aan toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel veel sterkte dan en ga ervoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanx!^^
Ik doe m'n best,het is moeilijk..
Ik had je al een plus gegeven.
Hopelijk luister vraagstelster naar alle goede adviezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
''Hopelijk luister vraagstelster naar alle goede adviezen'' Ik probeer het.....................
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kom op GeForce, je kunt het!

Andere antwoorden (11)

Ik weer voor 99.99% zeker, dat je slokdarm het niet fijn vind als er dagelijks zuur langs komt. 1 keer kan geen kwaad, maar als het regelmatig gebeurt is dat niet goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vinger, handen, bron van bacteriën is het zeker. Het is zeker niet goed voor je. Ook kan je bepaalde delen in je keel beschadigen en kan je ziek worden door de bacteriën.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt schadelijk denk ik niet. Maar overgeven is over het algemeen alleen nodig op het moment dat er iets verkeerds naar binnen is gegaan. Er komt ook zuur mee en dat is nooit goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook je tanden zijn niet bestand tegen maagzuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja en je tanden gaan er ook aan die slijten weg van t zuur van kotst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn moeder had een vriendin die dat deed, op een gegeven moment was haar slokdarm gescheurd en kon ze dus niet meer eten, toen moest ze dus naar t ziekenhuis en omdat haar maag zo weinig aankon moest ze beginnen met 1 mars per dag, niet doen dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey... ik maak me eigenlijk meer zorgen om jou dan om het feit of het schadelijk is om je vinger in je keel te steken. Natuurlijk is dat niet goed, maar de reden waarom je dat doet is wellicht al helemaal niet goed, maar waarschijnlijk zit je op mijn "advies" niet zo te wachten. Je zegt: het moet er gewoon uit. Dat betekent dat je dit eigenlijk sterker is dan je wil om gewoon gezond te blijven eten en drinken. Je wil graag controle hebben en houden over wat er in en uit gaat.
Laat dit probleem niet erger worden! Zoek op tijd hulp. Maak afspraak met je huisarts en bespreek je probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak je maar geen zorgen om mij.. het bespaard je een hoop moeite..... Toch nog bedankt voor je reactie.
GeForce101
Ritsuka
12 jaar geleden
We maken ons wel zorgen, en je bent ook de moeite waard hoor. Zie je niet hoeveel mensen hier om je geven en graag willen dat je hulpt zoekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen moeite is te veel als iemand het moeilijk heeft. Alleen al door je vraag ben jij de moeite waard!
Ik raad het je echt af. Ga langs de huisarts met dit probleem.
Ik heb het ook gedaan en begrijp je helemaal als je zegt "het moet er gewoon uit."
Ik heb een maag en slokdarm probleem gekregen hierdoor (na 1 jaar overgeven). Ik ben nu 26 en zal de rest van mijn leven medicijnen moeten slikken om uberhaupt te kunnen/mogen eten zonder klachten. Geloof me, dit is niet leuk. (en de medicijnen krijg je pas na weet ik hoeveel onaangename onderzoeken etc.)
Nogmaals, ga langs je huisarts, misschien is er iets mis met je maag (te veel maagzuur waardoor je misselijk wordt ofzo) hiervoor kun je medicijnen krijgen en na een tijdje is het dan over.
Succes met alles.
Groetjes,
Muffin05
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die vinger (mits gewassen) in je keel is denk ik niet je vraag, als ik eerlijk ben (en soms ben ik dat héél direct) moet je bij jezelf eens te raden gaan of je geen anorexia nervosa of boulimia hebt. Ga bij je huisarts of bij een andere instelling eens te rade om te vragen of Domperidon® wellicht een oplossing is? (Dit is een middel wat ik zelf gebruik omdat mijn eten sowieso al niet gaat door de grote hoeveelheden medicatie die ik dagelijks MOET innemen) Dit medicijn, maakt je slokdarm meer opengesteld, waardoor je (vat dit niet op als negatief) behoefte wellicht afneemt om je vingers achter in je str#t te steken, en anders, en dat zeg ik niet als waarheid, misschien een psychische achtergrond achter waarom je dat doet.... Daar is hulp voor.. en als je niet durft om naar je huisarts, vrienden/vriendinnen/ouders te gaan, zijn er zó veel mensen waar je anoniem terecht kunt. Als je vragen hebt, doe maar een persoonlijke reactie, wellicht kan iemand je verder helpen die dezelfde ervaringen heeft gehad.... Heel veel sterkte, en ik snap echt wel dat je nu niet ineens `je vinger in je keel steken, niet meer doet´ Be Proud! Door deze vraag te durven stellen! Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel goed verwoord + je daarom :)
Vinger in je keel steken is heel slecht, zoals hierboven al gezegd tast je maagzuur (met maar een pH van 2!!) je tandglazuur en slokdarm aan.
Zoals hierboven ook al gezegd, krijg je natuurlijk ook niet voldoende voedingsstoffen binnen op die manier.

Wat ik echter hierboven nog niet als argument heb gelezen, is dat je door regelmatig overgeven een kaliumtekort krijgt.
Als gevolg van dit kaliumtekort kun je hartritmestoornissen krijgen.

Verder lijkt het me nogal schadelijk voor je psyche. Want wat je eigenlijk tegen jezelf zegt is dat jij niet de moeite waard bent om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen. Je vindt jezelf blijkbaar niet genoeg waard. En dat is erg. En daar kun je iets aan doen. Alsjeblieft, zoek hulp. Praat er met iemand over. Want het feit alleen al dat je vraagt of het steken van je vinger in je keel schadelijk is, wijst op een serieus probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is slecht voor je tanden, het is slecht voor je maag en het engste van alles, je kan zelfs stikken in je eigen braaksel... Ik zou er maar snel mee ophouden als ik jou was, dan maar wat minder eten, en een afspraak maken met de huisarts. Want dat zijn ook geen gezonde gedachten.. Beterschap!