Wat zijn voedingsmiddelen met extra veel eiwit?

2 jaar geleden
1.5K
Amadea
2 jaar geleden
Je kunt een pot hoogwaardig eiwitpoeder kopen en het zelf toevoegen aan bijvoorbeeld warme melk voor een cappuccino, een smoothie, of een shake.
Ritsuka
2 jaar geleden
Whey isolate is beste kwaliteit eiwitpoeder maar iets duurder.
Ik vind de Whey Perfection van Body&Fit erg lekker. Kun je met smaakje kopen, of neutraal om aan vanalles toe te voegen.

Antwoorden (2)

"Extra veel" is een relatief begrip. Voedingsmiddelen met veel eiwit zijn onder andere:

1. Eieren
Eieren behoren tot de gezondste en meest voedzame voedingsmiddelen op de planeet. Ze zitten boordevol vitaminen, mineralen, gezonde vetten en antioxidanten.

2. Amandelen
Amandelen zijn een populair soort noot. Ze bevatten belangrijke voedingsstoffen waaronder vezels, vitamine E, mangaan en magnesium. Andere soorten noten die ook een hoog eitwitgehalte hebben zijn bijvoorbeeld pistachenoten en cashewnoten.

3. Kipfilet
Kipfilet is ook zo’n populair eiwitrijk product. Zeker als je de kip zonder de huid klaarmaakt, bestaat het grootste deel van de calorieën uit eiwit. Daarnaast is een kippenborst erg gemakkelijk om te koken en je kunt er veel gevarieerde recepten mee maken.

4. Kwark
Kwark is eigenlijk een soort kaas met weinig vet en calorieën. Het zit boordevol calcium, fosfor, selenium, vitamine B12, B2 en verschillende andere voedingsstoffen. Andere soorten kaas die ook veel proteïnen bevatten zijn bijvoorbeeld; Parmezaanse kaas, Zwitserse kaas, mozzarella en cheddar.

5. Skyr
Een eiwitbron met weinig calorieën, vetten en koolhydraten.

6. Quinoa
Quinoa is een supergraan vol eiwitten dat ook nog eens rijk is aan ijzer, calcium, magnesium en vitamine B en E.

7. Tonijn
Tonijn is een zeer populaire vissoort. Het bevat weinig vet en calorieën, dus wat je overhoudt, bestaat voornamelijk uit proteïne. Net als andere vissen is tonijn ook zeer rijk aan verschillende voedingsstoffen en bevat het een behoorlijke hoeveelheid omega-3 vetten.
SimonV
2 jaar geleden
tinus1969
2 jaar geleden
Vlees in het algemeen bevat veel eiwit, zeker mager vlees.
Wat wil je bereiken?
Kwark, eieren en noten zijn inderdaad goede eiwitbronnen. Een andere goede bron kunnen ook supplementen zijn